  • 1. Data: 2009-08-09 16:29:44
    Temat: paczki z UE - VAT i clo?
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Czy polscy celnicy mogą doliczyć VAT i cło do paczek przychodzących z UE
    (Niemcy, Francja) tak jak to robią dowalając VAT do paczek z USA czy Chin?
    Paczki prywatne, np. rzecz kupiona na eBayu.
    Chetnie bym cos czasem upolował, ale boje sie ze jak mi dowalą haracz to się
    nie pozbieram.

    Pozdr,L.

  • 2. Data: 2009-08-09 17:34:37
    Temat: Re: paczki z UE - VAT i clo?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 09 Aug 2009 18:29:44 +0200, ViRuS napisał(a):

> [...]
    > Chin? Paczki prywatne, np. rzecz kupiona na eBayu. Chetnie bym cos
    > czasem upolował, ale boje sie ze jak mi dowalą haracz to się nie

    Nie mogą. Nie ma cła wewnątrz UE. Rozumiem, ż ekupujesz na potrzeby
    osobiste a nie na działalność gospodarczą.

    Ale uwagi:

    1. Pamiętaj o wyrobach objętych akcyzą (np papierosy) i wyrobach, którymi
    obrót jest ograniczony lub zabroniony (np broń)

    2. Zdarza się, że kupujesz w sklepie w UE, a towar jest wysyłany spoza UE
    np. z Chin lub USA. Nie ma praktycznie sposobu zabezpieczenia się przed
    czymś takim.

  • 3. Data: 2009-08-09 18:09:24
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    > Dnia Sun, 09 Aug 2009 18:29:44 +0200, ViRuS napisał(a):

    > Nie mogą. Nie ma cła wewnątrz UE. Rozumiem, ż ekupujesz na potrzeby
    > osobiste a nie na działalność gospodarczą.

    Tak właśnie. Towar używany, kupiony od prywatnej osoby na moj własny użytek.
    A co z VAT-em? Bo cło to w sumie pikuś przy 22% VAT-u.

    Pozdr,L.

  • 4. Data: 2009-08-10 07:13:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ViRuS pisze:

> [...]
    > użytek.
    > A co z VAT-em? Bo cło to w sumie pikuś przy 22% VAT-u.

    A co z VATem jak kupujesz od kogoś na Allegro?
    Nie ma żadnej różnicy jeżeli nie kupujesz jako przedsiębiorca.

    Czy towar jest obciążony VAT czy nie i jak to rozliczyć to nie Twoja
    sprawa. Sprzedający musi sobie to w cenie skalkulować.
    Są wyjątki - towary akcyzowe (w tym samochody, ale raczej wysyłkowo
    samochodów się nie kupuje a papierosów i alkoholu wysyłkowo sprzedawać
    nie wolno) ale zakup całej reszty nie różni się niczym od zakupu w Polsce.

    Ceł nie ma w obrębie Unii. Cło płaci się przy przekraczaniu granicy
    celnej a w Unii nie ma granic celnych.

    Ponadto, to już a propos wypowiedzi innego grupowicza. Nie jest istotne
    skąd fizycznie towar przyjechał. A przynajmniej nie powinno być.
    Jeżeli zdarzyło by się, że kupiłeś w Unii a towar przyjechał spoza Unii
    i musiałeś zapłacić cło i VAT to zostałeś po prostu zrobiony w bambuko.
    Sprzedający przerzucił na Ciebie swoje koszty.

    Nie należy robić zakupów byle gdzie a nie będzie niespodziewanych
    komplikacji i dodatkowych kosztów.

    Tak sie zastanawiam co z PCC... ale mi sie nie chce zaglądać od ustawy
    tak rano...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2009-08-10 15:49:59
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Dzięki za info. A tak przy okazji jak traktowana jest Szwajcaria? Tak jak
    reszta swiata i na towary ze Szwajcarii mogą przywalić celnicy cło i VAT?

    Pozdr,L.

  • 6. Data: 2009-08-13 19:51:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Aug 2009, Maddy wrote:

    > Ceł nie ma w obrębie Unii. Cło płaci się przy przekraczaniu granicy celnej
    > a w Unii nie ma granic celnych.

    Nijak nie podważając powyższego, dla porządku wspomnę że "wspólny
    obszar celny" czy jak mu tam, co obejmuje *również* zasady
    dotyczące VAT, jest szerszy niż UE - wchodzą również takie kraje
    jak np. Norwegia.

    pzdr, Gotfryd