  • 11. Data: 2007-10-01 10:21:24
    Temat: Re: oprogramowanie w koszty, czy amortyzację?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Sep 2007, Barbara K. wrote:

    > O to mi chodziło. Kiedyś trafiłam na stwierdzenie, że nie jest, ale
    > widocznie to była jakaś mało wiarygordna strona w sieci - nie pamiętam
    > dokładnie.

    Mogło chodzi o to, że jak ktoś rozumie "komputer" przez skrzynkę
    bez peryferii, oddzielnie traktując np. monitor (mimo że wykorzystywane
    są *razem*) to należy traktować to jako "zestaw".

    > Dostałam kiedyś od znajomej księgowej karty przyjęcia środka trwałego i jego
    > likwidacji. Dlatego nie wiem, czy tu też je wypełniać, czy tylko wpisać do
    > EW.

    Zaznaczełem że w zakresie rachunkowości się nie wypowiadam, a nie wiem
    co masz na myśli z "kartą" :)
    Przy KPiR obowiązkowa jest ewidencja, liczy się wpis. Obecność "kart"
    jest bez znaczenia.
    A co do wyboru EST/EW to powiem standardowo: "zależy".
    Przy komputerach *może* być sens wpisania do EST, mimo że nie ma takiego
    obowiązku. Na przykład: nie wiadomo co zrobić, jakby kiedyś pojawiło się
    podatkowe "ulepszenie" przekraczające 3500 zł.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-10-01 18:12:24
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710011216560.3168@athlon64...
    > Przy komputerach *może* być sens wpisania do EST, mimo że nie ma takiego
    > obowiązku. Na przykład: nie wiadomo co zrobić, jakby kiedyś pojawiło się
    > podatkowe "ulepszenie" przekraczające 3500 zł.

    O tym nawet nie pomyślałam...
    Dzięki bardzo za pomoc.
    Barbara