  • 1. Data: 2003-10-22 09:56:41
    Temat: opodatkowanie odsettek od lokat walutowych
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Pytałem już kilka dni temu na liście bankowej, ale brak jasnych
    odpowiedzi, więc spróbuję i tutaj.
    Na nowych wyciągach z lokat walutowych w Pekao SA podatek jest opisany
    jako "Zaliczka na poczet podatku". Dotychczas wydawało mi się, że jest
    to cały podatek, a nie żadna zaliczka. Jednocześnie na wyciągu pojawiło
    się saldo przeliczone na PLN. Po wprowadzeniu belkowego spotkałem w
    prasie artykuły, których odosobnieni autorzy twierdzili, że konstrukcja
    podatku od lokat walutowych powoduje opodatkowanie różnic kursowych.
    Jak wiem nikt jednak tego nie stosował.
    Czyżby coś się zmieniło o czym nie wiem?