  • 11. Data: 2004-12-29 21:44:44
    Temat: Re: odliczenie vatu przez mojego kontrahenta z UE przy eksporcie uslug
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Marta wrote:
    [...]
    >+ i w ogole jaki zwrot podatku, skoro w ogole VAT'u mam nie placic?

    IMHO chodzi o co innego.
    Załóżmy że TYLKO prowadzisz "coś co było kiedyś eksportem a teraz
    jest wewnątrzwspólnotowym świadczeniem usług nie podlegającym w .pl
    VATowi" :)
    Otóż zasadą ogólną jest że wydatki ponoszone w celu osiągnięcia
    przychodów zwolnionych (od) *lub niepodlegającyh VAT* - nie uprawniają
    do odliczenia VATu od tych kosztów.
    "Sprzedaż wewnątrzwspólnotowa nie podlegające VAT w Polsce" jest
    *wyjątkiem*: mimo że sama sprzedaż "nie podlega" to odliczać VAT
    od kosztów WOLNO :)
    No i co się dzieje jeśli TYLKO prowadzisz "były eksport teraz
    nie podlegający" ?
    ...narasta ci VAT do odliczenia. A odliczyć nie masz od czego.
    Jedyna metoda "zbilansowania" - to bezpośredni *zwrot* z US !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)