  • 1. Data: 2002-05-24 07:13:00
    Temat: odliczenie skladki ZUS od dochodu
    Od: "sebasto" <s...@t...pl>

    Witam

    Jezeli rozpocząłem dzialalnosc w kwietniu i pierwsza skladke na ZUS
    zaplacilem do 10 maja to odliczam ja od dochodu za miesiac maj czy kwiecien
    ?

    Sebasto

  • 2. Data: 2002-05-24 08:48:45
    Temat: Re: odliczenie skladki ZUS od dochodu
    Od: "fiskal" <m...@f...pl>

    > Jezeli rozpocząłem dzialalnosc w kwietniu i pierwsza skladke na ZUS
    > zaplacilem do 10 maja to odliczam ja od dochodu za miesiac maj czy
    kwiecien

    Za miesiąc maj.

    Mariusz Cieśla

    www.fiskal.pl

  • 3. Data: 2002-05-24 08:57:34
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    za maj

    jacek

  • 4. Data: 2002-05-24 22:17:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 24 May 2002 10:48:45 +0200), "fiskal"
    <m...@f...pl> był(a) napisał(a):

    >kwiecien
    >Za miesiąc maj.

    Achtung! Co to znaczy ,,składka na ZUS''? Pamiętaj, że zdrowotne to
    podatek i odliczasz je nie od dochodu, a od podatku! Społeczne od
    dochodu, ale albo w PIT, albo w księgi, a FP tylko w księgi...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-05-26 21:57:08
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@4...com..
    .

> [...]
    > podatek i odliczasz je nie od dochodu, a od podatku! Społeczne od
    > dochodu, ale albo w PIT, albo w księgi, a FP tylko w księgi...

    I racja!
    A jak masz pracowników to odliczasz tylko składki finansowane przez
    pracodawcę a nie cały ZUS.
    WS

  • 6. Data: 2002-05-27 18:50:58
    Od: "Piotr W" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:acrlr5$hdb$...@s...icm.edu.pl...
    > I racja!
    > A jak masz pracowników to odliczasz tylko składki finansowane przez
    > pracodawcę a nie cały ZUS.

    W tym temacie jest chyba całkowita wolna amerykanka
    Co człowiek to inna interpretacja
    W skrócie mój przypadek:

    Płacę kartę podakową i od początku tj 1999 roku
    ZUS - zdrowotne i US - karta płacę w tym samym dniu
    tj ( u mnie ) 7 dnia miesiąca.
    czyli za styczeń i ZUS i US płacę w lutym jednocześnie odliczając ZUS

    Za pierwszy rok 1999 mam pisemko pracownika US, że wsjo jest OK
    a za rok 2000 i 2001 ten sam biurokrata to zakwestionował
    Jednak po przypomnieniu wcześniejszego pisemka wycofał wezwania.

    Jaka jest więc norma ?
    Na początku wchodzenia tego systemu dowiedziałem się że wpłaconą
    kwotę zdrowotnego ZUS odliczam prz najbliższej wpłacie do US.

    --
    Piotr W
    t...@p...onet.pl