-
1. Data: 2005-01-20 07:14:42
Temat: obowiązki pracodawcy
Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl>
pytanie1:
Pracodawca zatrudnia pracownika na czas określony. Jest to umowa o pracę,
wynagrodzenie przelewem na konto i płacone z dołu (na koniec mieciąca). Na
mój stan wiedzy pracodawca oprócz przekazania pracownikowi informacji o
wynagrodzeniu (kwitek) jest zobowiązany do wydania mu dokumentu RMUA - czyli
informacji o odprowadzonych składkach do ZUS za dany miesiąc. No właśnie
musi taki dokument co miesiąc wystawiać czy nie? Czy ma znaczenie typ
zatrudnienia (czas określony / nieokreślony)? W jakim dokumencie prawnym
powinienem szukać odpowiedzi?
pytanie 2:
pracodawca nie przedłuża umowy z w/w pracownikiem. Jakie dokumenty powinien
przekazać pracownikowi i w jakim terminie? PIT 11/8B w terminie do 30 dni od
ustania stosunku pracy - tak mi się wydaje, i co jeszcze? Może coś z obszaru
ZUS-u? Gdzie tego szukać w przepisach prawnych?
-
2. Data: 2005-01-20 07:54:46
Temat: Re: obowiązki pracodawcy
Od: "Plissken" <p...@w...pl>
> pracodawca nie przedłuża umowy z w/w pracownikiem. Jakie dokumenty
powinien
> przekazać pracownikowi i w jakim terminie? PIT 11/8B w terminie do 30 dni
od
> ustania stosunku pracy - tak mi się wydaje, i co jeszcze? Może coś z
obszaru
> ZUS-u? Gdzie tego szukać w przepisach prawnych?
AFAIR PIT 11/8B przekazuje sie podatnikom i urzedowi wlasciwemu co do
miejsca zamieszkania podatnikow do konca lutego nastepujacego po roku
podatkowym. Jesli stosunek wygasl przed koncem roku, wydajesz te druki do 15
dnia nastepnego miesiaca w ktorym wygasl ten stosunek. Gdzie szukac? UOPDOOF
np.
pozdrawiam,
Plissken