    From: "PiotrB." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: nadpłata do zus
    Date: Fri, 07 Sep 2007 16:32:01 +0200

    Witam,

    Sugerując się błędnymi danymi z pewnej strony www wpłacałem składkę na
    ubezpieczenie społeczne w wysokości bez uwzględnienia niedawnej obniżki
    składki rentowej. Czyli o ok. 8zł/mc za dużo (składki obniżone dla
    rozpoczynających działalność).
    1. Czy mogę po prostu pomniejszyć następną wpłacaną do ZUS składkę o tę
    nadpłatę?
    2. Płaciłem większą składkę więc uwzględniałem większy koszt a co za tym
    idzie zaliczki na podatek dochodowy wpłacałem o te 1-2 zł za małe. Czy
    wystarczy, że w kolejnym miesiącu skoryguję wysokość zaliczki o brakujące
    złotówki i wpłacę do US już odpowiednią sumę?

    Jeśli nie to jak to poprawić?

    btw. od którego miesiąca tak naprawdę są te niższe składki rentowe?

    Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, VAT, memoriał, mniejszy ZUS)

    Piotr