  • 11. Data: 2005-07-01 07:13:40
    Temat: Re: macki urzedu skarbowego za granica?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2005, Iwona Z. wrote:

    >+ > >+ nei o to pytalem - poza tym wymeldowanie nci nie znaczy
    >+ >
    >+ > "w razie czego" podatnik powinien USowi dostarczyć "wszelkich
    >+ > dowodów". Dopełnienie obowiązku administracyjnego jest IMO
    >+ > co najmniej przesłanką/poszlaką iż podatnik mówi prawdę
    >+ > że nie mieszkał w kraju.
    >+ >
    >+ Poczytaj sobie, co prawda

    ...poczytałem... ;)

    >+ dotyczy to Wielkiej Brytanii ale pewnie naświetli

    Hm.
    ...a w którym miejscu ów tekst nie pasuje do tego co pisałem ?
    Oczywiście wymeldowanie nie jest "równoznaczne" z czymkolwiek.
    Ale "przesłanką" że podatnik faktycznie w Polsce nie mieszka
    jak najbardziej jest - "ponieważ nie mieszkam to się wymeldowałem".
    W odróżnieniu od obywatelstwa - które o niczym "podatkowym"
    nie świadczy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-07-01 08:56:10
    Od: "Iwona Z." <i...@z...com.pl>

> [...]
    > jak najbardziej jest - "ponieważ nie mieszkam to się wymeldowałem".
    > W odróżnieniu od obywatelstwa - które o niczym "podatkowym"

    sorry, ta odpowiedź nie była do Ciebie, chciałam podpowiedzieć różne
    warianty głównemu pytającemu :)

  • 13. Data: 2005-07-01 14:50:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Iwona Z. wrote:

    > sorry, ta odpowiedź nie była do Ciebie, chciałam podpowiedzieć różne
    > warianty głównemu pytającemu :)

    jest jeden błąd w tym artykule.
    te 960 czy ileś tam funtów nie jest do odliczenia od tak sobie.
    to jest po prostu 32 funty za każdy dzień pobytu, max 30 dni.
    Czyli jak ktoś pracował krócej, to będzie mógł odliczyć mniej.

  • 14. Data: 2005-07-01 18:29:58
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > jak najbardziej jest - "ponieważ nie mieszkam to się wymeldowałem".
    > W odróżnieniu od obywatelstwa - które o niczym "podatkowym"

    dzisus.... chlopie poczytaj sobei podstawe prawna obowiazku meldunkowego.
    WYMELDOWANIE SIE NIC NIE ZNACZY. PROCZ TEGO ZE PD TYM DANYM ADRESEM CIE NIE
    MA. Poza tym nie mozna sie wymeldowac donikad jesli nie ma sie uregulowango
    stosunku do sluzby wojskowej. US w ogole nie obchodzi gdzie i czy jestes
    zameldowany. Gdyby bylo inaczej ludzie bez meldunku nie mogliby placic
    podatku

  • 15. Data: 2005-07-01 22:31:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2005, the_foe wrote:

    >+ dzisus.... chlopie poczytaj sobei podstawe prawna obowiazku meldunkowego.
    >+ WYMELDOWANIE SIE NIC NIE ZNACZY. PROCZ TEGO ZE PD TYM DANYM ADRESEM CIE NIE
    >+ MA.

    No to sobie sprawdź o czym pisałem.

    >+ Poza tym nie mozna sie wymeldowac donikad jesli nie ma sie uregulowango
    >+ stosunku do sluzby wojskowej. US w ogole nie obchodzi gdzie i czy jestes
    >+ zameldowany.

    Podobnie jak nie interesuje go czy i ile masz kont w banku.
    *Do momentu wszczęcia postępowania* w jakiejś sprawie w której
    US uzna za stosowne poprosić o wyjaśnienia.
    I kiedy to fakt meldunku nie jest bynajmniej dowodem czegokolwiek
    - ale jest *przesłanką* do tego żeby wywodzić że POD DANYM ADRESEM
    CIĘ NIE BYŁO. Podobnie jak pod iluś innymi.
    W odróżnieniu od układu w którym zmuszasz samego siebie do dowodzenia
    że popełniłeś wykroczenie nie wymeldowując się mimo że pod danym
    adresem cię nie było - jest powód żeby sprowokować: "teraz to Pan
    tak mówi, proszę udowodnić" :>

    >+ Gdyby bylo inaczej ludzie bez meldunku nie mogliby placic podatku

    Bynajmniej nie wiem z czego to wywiodłeś.

    Moja uwaga o meldunku dotyczyła pozytywnej przesłanki "przebywania"
    a negatywnej niepodlegania pod podatek: "skoro Pan się nie wymeldował
    to Pan deklarował że Pan tam przebywa" - a nie na odwrót.
    Oczywiście podatnik ma prawo popełnić wykroczenie :> - ale wtedy
    "stawia się w sytuacji wielbłąda". Nawet jeśli mówi prawdę i jeśli
    ma rację...
    I nigdzie nie napisałem jakoby brak meldunku dowodził jakkolwiek
    braku "przebywania" czy "zamieszkania".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)