  • 1. Data: 2007-01-15 13:30:44
    Temat: limit 10 000 euro prosba o wyjasnienie :)
    Od: l...@b...com

    Witam, mam wielka prosbe o wyjasnienie "zawilosci" odnosnie
    limitu 10 000 euro przy umowie o dzielo.
    1. Czy do limitu licza sie tylko koszty uzyskania przychodu (50 % w
    moim wypadku), czy cala kwota netto/brutto
    2. Czy licza sie wszystkie umowy o dzielo od roznych zleceniodawcow,
    czy tylko od jednego?
    3. Co sie dzieje w przypadku przekroczenia tego limitu? Ile musze
    zaplacic podatku i od jakiej kwoty?

    Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-01-15 13:32:36
    Temat: Re: limit 10 000 euro prosba o wyjasnienie :)
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik <l...@b...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > 1. Czy do limitu licza sie tylko koszty uzyskania przychodu (50
    > % w
    > moim wypadku), czy cala kwota netto/brutto

    Cala kwota *brutto*.

    > 2. Czy licza sie wszystkie umowy o dzielo od roznych
    > zleceniodawcow,
    > czy tylko od jednego?

    Wszystkie.

    > 3. Co sie dzieje w przypadku przekroczenia tego limitu? Ile
    > musze
    > zaplacic podatku i od jakiej kwoty?

    Albo 22% podatku VAT od nadwyzki ponad limit, albo pomyslec troche
    i nic nie placic (tak zawrzec umowy aby nie podlegaly VAT).

    marekz

  • 3. Data: 2007-01-15 13:45:33
    Od: b...@b...com

    On Mon, 15 Jan 2007 14:32:36 +0100, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    wrote:

    >Albo 22% podatku VAT od nadwyzki ponad limit, albo pomyslec troche
    >i nic nie placic (tak zawrzec umowy aby nie podlegaly VAT).

    dzieki
    a co powinno byc w takiej umowie, aby nie podlegala?

  • 4. Data: 2007-01-15 13:51:58
    Od: b...@b...com

    i jeszcze jedno, czy mozna zrobic cos aby jednak tego podatku nie
    placic lub go zmniejszyc? (kupic np. jakis sprzet tak jak w wypadku
    DG i wprowadzic w koszta, etc)

  • 5. Data: 2007-01-15 14:52:30
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik <b...@b...com> napisal w wiadomosci
    >i jeszcze jedno, czy mozna zrobic cos aby jednak tego podatku nie
    > placic lub go zmniejszyc? (kupic np. jakis sprzet tak jak w
    > wypadku
    > DG i wprowadzic w koszta, etc)

    Nie mozna. Co do tego jak powinna byc zawarta u-o-d aby nie
    podlegala vat, polecam liczne zródla internetowe.

    marekz

  • 6. Data: 2007-01-15 15:02:23
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mozna. Co do tego jak powinna byc zawarta u-o-d aby nie
    > podlegala vat, polecam liczne zródla internetowe.

    Wróć! Nie jestem do końca pewny, czy się nie da. Tylko że najpierw
    byś się musiał zarejestrować jako czynny podatnik VAT i dopiero
    potem ponieść koszt, hmmm. Nie wiem czy są jakieś przeciwskazania,
    trzeba poczekać na opinie innych. Ja to rozwiązuje w ten sposób,
    że zawieram u-o-d nie podlegajace vat.

    marekz