    From: c...@i...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: likwidacja działalnośći - zwrot VAT
    Date: 28 Aug 2006 10:04:48 -0700

    Witam.
    Jeżeli taki wątek był już poruszany to przepraszam i proszę o link
    (szukałem ale bez skutku).
    Może wśród Państwa znajdę kogoś kto odpowie jednoznacznie na moje
    pytanie.
    Posiadam od kilku lat firmę budowlaną. Mam sporą nadwyżkę VATu w
    US (ok. 29000zł - w ostatniej deklaracji VAT: nadwyżka podatku
    naliczonego nad należnym - kwota do przeniesienia na następny okres
    rozliczeniowy). Wzięło się to głównie z powodu zakupów
    materiałów z VATem 22%, a sprzedaży usług budowlanych
    opodatkowanych stawką VAT 7%. Miałem sporo kontroli, ale wszystko
    było OK. Ale do rzeczy. Chcę zlikwidować działalność. Co zrobić
    aby te pieniądze nie przepadły? W b.r. praktycznie nie uzyskuję już
    dochodów (raczej same koszty) i nie mam możliwości pomniejszenia np.
    podatków o nadwyżkę podatku VAT będącego w US.
    Bardzo proszę o pilną odpowiedź - jak na razie nie wiem co myśleć:
    jedni mówią, że pieniądze przepadły, inni że po zrobieniu
    remanentu likiwacyjnego US ma 180 dni na zwrot podatku.

    Pozdrawiam,
    Robert.