  • 1. Data: 2005-04-20 20:49:25
    Temat: kwota zwojniona od podatku?
    Od: "Karo800" <k...@p...pl>

    Czesvc
    jaka jest kwota zwolniona od podatku skarbowego, otrzymana naprzyklad od
    ojca?
    Czy musi byc na to umowa?
    Jelsi tak to czy poswiadczona notarialnie?
    czy taka kwote tez trzeba zglaszac do US z ta umowa?
    Co jaki czas mozna dostac taka kwote od rodziny zwolniona od podatku?
    Pozdrowinka

    --
    k...@p...pl

  • 2. Data: 2005-04-20 20:51:10
    Temat: Re: kwota zwojniona od podatku?
    Od: "Karo800" <k...@p...pl>

    Przeprasam jeszcze cos , jelsi tak jest jak napisalem ze moge taka umowe
    napisac to czy ktos moze podac jakis link jak taka umowa powinna wygladac?
    Dokladnie chodzi mi o tekst
    Pozdro i przepraszam za 2 posty:)

    --
    k...@p...pl

  • 3. Data: 2005-04-20 22:38:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Apr 2005, Karo800 wrote:

    >+ Czesvc
    >+ jaka jest kwota zwolniona od podatku skarbowego,

    Nie ma takiego :)
    Sugerujesz skrzyżowania podatku od darowizn z opłatą skarbową ? :)

    >+ otrzymana naprzyklad od ojca?

    http://podatki.pl/bap1.php/ra280783.htm
    [rejestracja darmowa !]
    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej
    osoby, własnoœci rzeczy i praw majštkowych o czystej wartoœci
    przekraczajšcej:

    1) 9 637 zł - jeżeli nabywcš jest osoba zaliczona do I grupy
    podatkowej;
    -----

    >+ Czy musi byc na to umowa?

    Spytam przewrotnie: a jak idziesz do kiosku, kładziesz odliczoną
    kwotę na blacie, pokazujesz palcem gazetę - i jak kioskarz
    poda ci do ręki to kiwasz głową i odchodzisz; czy *jest umowa* ?
    Nim spróbujesz się oburzyć - przemyśl...
    Źle stawiasz pytanie, tj. *myślę* że chcesz spytać o co innego
    niż pytasz... no ale to już pole dla poetów :)

    >+ Co jaki czas mozna dostac taka kwote od rodziny zwolniona od podatku?

    Ustawa jak wyżej :)
    Raz na pięć lat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd