  • 1. Data: 2005-07-11 10:41:09
    Temat: kwota wolna od podatku
    Od: "Jarek Zajac" <j...@g...pl>

    Witam.

    Od 1 czerwca prowadzę DG i jednocześnie posiadam umowę o pracę. Parę dni temu
    dowiedziałem się, że mój pracodawca dodaje do mojej pensji kwotę wolną od
    podatku (około 530zł w skali roku). Dowiedziałem się też, że powinienem złożyć
    u mojego pracodawcy PIT-2 i samemu odliczać tą kwotę. W związku z tym mam
    pytanie. Czy koniecznie muszę składać PIT-2 i odliczać tą kwotę? Nie może tego
    robić pracodawca?

    Pozdrawiam,
    JZ

  • 2. Data: 2005-07-11 12:22:14
    Temat: Re: kwota wolna od podatku
    Od: jureq <j...@o...pl>

    Jarek Zajac napisał(a):
> [...]
    > pytanie. Czy koniecznie muszę składać PIT-2 i odliczać tą kwotę? Nie może tego

    Musisz ty odliczać. Tak jest w ustawie. Dodatkowo w przeciwnym wypadku w
    US nie będzie się zgadzało obliczenie podatku na PIT-5 i będą cię wzywac
    w celu wykaśnienia.

  • 3. Data: 2005-07-11 16:01:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jarek Zajac
    <j...@g...pl> wystukał[a]:
> [...]
    > odliczać tą kwotę. W związku z tym mam pytanie. Czy koniecznie muszę
    > składać PIT-2 i odliczać tą kwotę? Nie może tego robić pracodawca?

    Sprostowanie. To pracodawca nie powienien odliczać kwoty wolnej, jeżeli
    nie dostał od ciebie pit 2 (ten pit wskazuje właściwym do odliczania
    kwoty wolnej pracodawcę) - powinno się taki pit złożyć pracodawcy na
    początku roku, przed pierwszą wypłatą (nie trzeba jeżeli z roku na rok
    chce się aby to pracodawca rozliczał kwotę wolną).
    Teraz musisz powiadomić pracodawcę (najlepiej na piśmie -aby mieć
    'podkładkę'), żeby nie odliczał więcej kwoty wolnej.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --