-
1. Data: 2007-02-20 20:04:18
Temat: koszty
Od: "pitpiter" <pitpiter @op.pl>
witam
jest jeden pit z umowy zlecenia w ktorym koszty uzyskania sa w wysokosci
1451 zl. i nic poza tym zadnego innego zatrudnienia i wyjazdow oza miejsce
zamieszkania
wpisac do pit 37 1451 zl czy ograniczyc do 1227 ?
pozdrawiam
-
2. Data: 2007-02-20 21:51:04
Temat: Re: koszty
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 20 Feb 2007, pitpiter wrote:
> witam
> jest jeden pit z umowy zlecenia w ktorym koszty uzyskania sa w wysokosci
> 1451 zl. i nic poza tym zadnego innego zatrudnienia i wyjazdow oza miejsce
> zamieszkania
> wpisac do pit 37 1451 zl czy ograniczyc do 1227 ?
A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł?
(hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :))
Tworetycznie *jest* możliwe, że obie podane kwoty dotyczą kosztów
z umowy zlecenia (jedne w wysokości ryczałtowej, drugie w "wysokości
udokumentowanej"), więc dla formalności wypada zapytać :)
pzdr, Gotfryd
-
3. Data: 2007-02-21 04:02:43
Temat: Re: koszty
Od: "pitpiter" <pitpiter @op.pl>
> A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł?
> (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :))
nie bardzo rozumie pytanie:-) jest ograniczenie do kwoty 1227 z jednego
stosunku pracy w tej samej miejscowosci natomiast pracodawca napisal w picie
1451 (koszty faktycznie poniesione i udokumentowane?)
wiec dalej nie wiem co robic...
-
4. Data: 2007-02-21 04:38:45
Temat: Re: koszty
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
pitpiter wrote:
>> A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł?
>> (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :))
>
> nie bardzo rozumie pytanie:-)
Odpowiedź na pytanie nakierunkowujące.
Zryczałtowane koszty dotyczą umów o pracę.
Pytanie nakierunkowujące nr 2.
Czy twój pit dotyczy umowy o pracę.
Opd nr 2. Nie.
Pytanie nr 3.
Czy przy umowie zleceniu są jakieś limity kosztów.
Odp nr 3. Nie.
> jest ograniczenie do kwoty 1227 z jednego
> stosunku pracy w tej samej miejscowosci natomiast pracodawca napisal w picie
> 1451 (koszty faktycznie poniesione i udokumentowane?)
> wiec dalej nie wiem co robic...
>
odpowiedź na pytanie główne.
W umowie zleceniu wpisuje się koszty takie jakie są na pit, bo w umowie
zleceniu nie ma żadnych limitów kosztów. Ile nazbierasz tyych 20%
kosztów tyle odliczasz.
Pomijam już fakt "pracowania" na umowę zlecenie. nazywania zleceniodawcy
pracodawcą, którym de facto nie jest, spraw zwolnień lekarskich do
których nie masz prawa i urlopów których nie ma, odprawy w przypadku
zwolnienia i całego kodeksu pracy, który ciebie ani zleceniodawcy nie
obowiązuje bo ty nie pracujesz tylko wykonujesz zlecenie itp itd.
-
5. Data: 2007-02-21 10:08:36
Temat: Re: koszty
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 21 Feb 2007, pitpiter wrote:
>> A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł?
>> (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :))
>
> nie bardzo rozumie pytanie:-) jest ograniczenie do kwoty 1227 z jednego
> stosunku pracy
Witek Ci już wyłożył :>
Idzie o to, że przy zleceniu (przecież NIE MASZ UMOWY O PRACĘ) możliwe
są 2 sposoby rozliczania kosztów uzyskania - "ryczałt" i "według
kwitków na wydatki".
Oba nielimitowane, bo byłoby to sprzeczne z logiką.
Pracownikowi albo pracodawca daje narzędzia, albo płaci za korzystanie
z własnych (znaczy własnych pracownika) - w obu przypadkach jest to koszt
uzyskania (i u pracownika nieopodatkowany).
Jak zleceniodawca poniesie SAM jakiś wydatek, to jest on JEGO kosztem
uzyskania i tyle. Jeśli jest "prawidłowy" (znaczy albo w limicie
ryczałtu albo jest faktura na wydatek) , to przepisać z rachunku do
PIT i już!
pzdr, Gotfryd
-
6. Data: 2007-02-21 20:19:57
Temat: Re: koszty
Od: "pitpiter" <pitpiter @op.pl>
bardzo dziekuje i pozdrawiam