  • 1. Data: 2007-02-20 09:56:07
    Temat: darowizna po raz n-ty
    Od: "Piotrek" <v...@o...eu>

    Dostałem od matki 2000 zł darowizny. Suma z ostatnich 5 lat nie przekracza 9 tyś
    iluś tam.
    I teraz tak:

    1. Nic nie muszę robić bo suma nie przekroczyła tych ponad 9 tyś. Jeśli
    przekroczę tą kwotę będę musiał płacić podatek.
    2. Od matki mogę dostawać darowizny bez limitu i nie płacę od tego podatku,
    jednak każdą muszę zgłosić w US.

    Które z tych postępowań jest prawidłowe, bo gdzie czytam to inaczej piszą?

  • 2. Data: 2007-02-20 10:40:51
    Temat: Re: darowizna po raz n-ty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Feb 2007, Piotrek wrote:

> [...]
    > jednak każdą muszę zgłosić w US.
    >
    > Które z tych postępowań jest prawidłowe, bo gdzie czytam to inaczej piszą?

    Zacznij czytać "oryginały", czyli przepisy, na początek to:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    W szczególnośc art.4a.4.1 i masz czarno na białym...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-02-20 19:54:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:
> [...]
    > przekroczę tą kwotę będę musiał płacić podatek.
    > 2. Od matki mogę dostawać darowizny bez limitu i nie płacę od tego podatku,

    Oba.
    Tak długo jak darowizny z ostatnich 5 lat nie przekroczą 9637 zł nie
    musisz niczego zgłaszać.
    2. Od matki możesz dostawać ile chcesz lecz jak przeroczysz 9637 zł
    sumując ostatnie 5 lat, to musisz to zgłosić do US inaczej zapłacisz
    podatek tak jak to było do tej pory.