eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikilka KPiR jako sposób na ominięcie pełnej księgowości przy przychodach na poziomie np. 3.200.000 EUR › kilka KPiR jako sposób na ominięcie pełnej księgowości przy przychodach na poziomie np. 3.200.000 EUR
  • Data: 2008-04-13 22:28:53
    Temat: kilka KPiR jako sposób na ominięcie pełnej księgowości przy przychodach na poziomie np. 3.200.000 EUR
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    istnieje limit 800.000 czy 1.200.000 euro powyżej którego podatnik musiałby
    prowadzić pełną księgowość.

    Gdy przeglądałem sobie załączniki do Pit36L zauważyłem jednak ciekawostkę:

    "w przypadku prowadzenia większej liczby ksiąg należy wypełnić część B2 lub
    kolejne załączniki PIT-B"

    domyślam się że jeśli oprócz DG będę mieć udziały w spółce cywilnej to będę
    mieć tylko jedną PKPiR, a jeśli w jakiejś innej spółce osobowej, to 2 lub
    więcej.

    Mam pytanie, jesli prowadziłbym kilka KPiR i łączne obroty wyniosłyby np.
    3.200.000 euro to czy wiąże się to z utratą prawa do prowadzenia KPiR?

    Czy tez każdy podmiot dla którego będę prowadzić KPiR traktuję osobno?