    From: Jan Mis <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: kasa mieszkaniowa - problem
    Date: Thu, 12 Dec 2002 08:41:05 +0100

    Witam Grupowiczów

    w Vademecum Rzeczpospolitej dotyczacym podatkow 2003
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2003/P
    DF/pdf1.html#4

    znalazlem kilka zapisow dotyczacych kasy mieszkaniowej - cytat ponizej
    pochodzi z komentarzy urzednikow Ministerstwa Finansow:

    >Czy w 2003 r. będzie można korzystać jeszcze z dużej ulgi budowlanej?

    >Ta ulga, a także na oszczędzanie w kasie mieszkaniowej, została zniesiona w 2002 r.
    Jednak możliwość odliczeń w ramach praw nabytych zachowały osoby ponoszące wydatki
    na kontynuowanie inwestycji, z racji której skorzystały z ulgi w zeznaniu za 2001 r.
    lub za lata wcześniejsze, a także kontynuujący oszczędzanie na tym samym rachunku w
    kasie mieszkaniowej na podstawie umowy o kredyt kontraktowy, zawartej przed 1
    stycznia 2002 r. [...].
    >Jeśli chodzi o kasy, ulga obejmuje wpłaty wnoszone przez okres systematycznego
    oszczędzania wnikający z umowy zawartej z kasą mieszkaniową w brzmieniu na 31
    grudnia 2001 r.

    >Jakie będą więc limity tych odliczeń w 2003 r.?

    >Takie same jak w 2002 r. [...] Kontynuującym zaś oszczędzanie w kasie mieszkaniowej
    wolno będzie pomniejszyć podatek o 30 proc. tych wydatków, ale nie więcej niż o 6
    proc. kwoty bazowej (189 tys. zł), czyli o 11.340 zł (co odpowiada rocznym
    oszczędnościom w wysokości 37.800 zł)."

    Niepokoi mnie stwierdzenie "Jeśli chodzi o kasy, ulga obejmuje wpłaty
    wnoszone przez okres systematycznego oszczędzania wnikający z umowy
    zawartej z kasą mieszkaniową w brzmieniu na 31 grudnia 2001 r." z
    ktorego wynika nieskutecznosc wszelkich aneksow do umowy zmieniajacych
    skladke sporzadzonych po 1 stycznia 2002.

    Czy ktos z grupowiczow zetknal sie z tym problemem i probowal ustalic
    jak to jest z odliczeniem skaldek do kasy mieszkaniowej w 2002 (i
    pozniejszych latach), bede wdzieczny za wszelkie informacje.

    pozdrawiam

    Jan Mis