  • Data: 2009-02-02 12:05:32
    Temat: kasa fiskalna - jak się pozbyć?
    Od: null <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam taką trochę patową sytuację. Jakieś 8 lat temu prowadziłem sprzedaż
    detaliczną, musiałem nabyć kasę fiskalną. Od ok 4 lat sprzedaję tylko
    przez internet i to niemal wyłącznie firmom. Raz na parę miesięcy zdarzy
    się jeszcze jakaś sprzedaż osobie fizycznej, ale to są niewielkie kwoty.
    Utrzymanie kasy kosztuje mnie więc dużo więcej niż zysk ze sprzedaży
    detalicznej. Od 01.01.2009 wyszedł przepis, że przy sprzedaży wysyłkowej
    nie ma potrzeby posiadania kasy fiskalnej ale dotyczy to tylko osób które
    wcześniej nie nabyły obowiązku posiadania takiej kasy. Co zrobić? Zamknąć
    firmę i otworzyć na nowo - bzdura. Kolejny dziwny przepis. Najchętniej
    bym to zlikwidował bo to tylko problem, ale jak to zrobić? A co jak trafi
    się potem taki klient detaliczny raz na parę miesięcy? Jakie to
    przestępstwo jak mu wystawię samą fakturę? Mogę w sklepie na www napisać
    "nie prowadzimy sprzedaży detalicznej" ale jak mi ktoś wpisze w
    formularzu nazwę firmy "JAN KOWALSKI" i poda swój NIP to mam weryfikować
    czy nie nazwał tak swojej firmy?