  • 1. Data: 2004-10-21 20:29:40
    Temat: grunt własnościowy pod budynkiem, a duża ulga budowlana
    Od: "stan20" <s...@w...pl>

    Witam,

    Jest następująca sytuacja. W 2001 roku podpisałem umowę z deweloperem na
    wykonanie
    i sprzedaż lokalu mieszkalnego. W umowie jest zapisane że nabywca otrzyma na
    własność hipoteczny lokal mieszkalny a także udział w grucie, na którym jest
    wzniesiony dom.
    W 2001 roku faktury za poszczególne raty wystawiane były z tytułem "zaliczka
    na mieszkanie",
    natomiast w 2003 część faktur za raty była tytułem "zaliczka na działke".
    Urząd skarbowy nie chce uznać faktur za grunt na którym jest wzniesiony dom
    jako wydatków związanych z dużą ulgą mieszkaniową do której nabyłem prawo w
    2001 roku. Dodam że
    na pewno nie chodzi tutaj o grunt który leży poza budynkiem.
    Czy ktoś spotkał sie z podobną chorą interpretacją ? Czy jest może jakiś
    przepis który mówi
    że tych dwóch tytułów sie nie rozdziela ?
    Wdzięczny będe za każdą fachową opinie.

    pozdrawiam,