  • 1. Data: 2004-10-21 18:50:21
    Temat: 2XVAT - chyba niemożliwe ?
    Od: "Jachu" <k...@p...onet.pl>

    Dostaliśmy zlecenie zakupu dla jednostki macierzystej samochodu. Oczywiście
    dostaniemy od nich pieniądze. Ale oficjalnie za samochód mamy my zapłacić. A po
    zakupie mamy refakturować. No i problem. Bo wychodzi, że VAT zapłacimy dwa
    razy. Raz, bo kupujemy. Dwa, bo "sprzedajemy" macierzystej firmie. Czy aby na
    pewno ?

  • 2. Data: 2004-10-21 21:14:00
    Temat: Re: 2XVAT - chyba niemożliwe ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Jachu wrote:

> [...]
    >+ zakupie mamy refakturować. No i problem. Bo wychodzi, że VAT zapłacimy dwa
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    To ma być "dostawa zza granicy" ? Import ? Skąd ten podatek ? :)

    >+ Dwa, bo "sprzedajemy" macierzystej firmie. Czy aby na
    >+ pewno ?

    A czym WY jesteście ?? Oddziałem ? Bo AFAIK "oddziały" to status
    podatnika utraciły.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-22 04:30:54
    Od: "Jachu" <k...@p...onet.pl>

    Sorki, za mało informacji. Zakup krajowy realizowany w ramach zleconego nam
    przetargu. A jesteśmy gospodarstwem pomocniczym.

  • 4. Data: 2004-10-22 06:56:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, Jachu wrote:

    >+ Sorki, za mało informacji. Zakup krajowy realizowany w ramach zleconego nam
    >+ przetargu. A jesteśmy gospodarstwem pomocniczym.

    Acha. No to nie znam regulacji szczegółowych :)
    ALE...
    Raz płacicie VAT powiadasz. Przy zakupie.
    Ale czytając sugestię że "drugi raz płacicie VAT przy dostawie
    do f-my macierzystej" można dojść do wniosku że jedyny komu mozecie
    płacić jest US. Czyli jesteście podatnikiem. Czyli VAT zapłacony
    przy zakupie ODLICZACIE !! Tyle ile zapłaciliście (VAtu) przy zakupie
    odliczycie z f-ry dostawy...
    Coś nie tak ?
    Pomijam kwestię czy g.p. powinno obciążać VATem dostawę - nie wiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-22 09:48:55
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > płacić jest US. Czyli jesteście podatnikiem. Czyli VAT zapłacony
    > przy zakupie ODLICZACIE !! Tyle ile zapłaciliście (VAtu) przy zakupie

    Jesli osobowy to cos nie tak.....
    Pozdr

  • 6. Data: 2004-10-22 11:13:00
    Od: k...@p...onet.pl

    Przedstawny problem inaczej nie ograniczając się tylko do samochodu, bo wyszło
    włąśnie, że nie tylko on mnie interesuje.
    1. to jest budżetówka i jednostka nadrzędna zleicła naszemu gospodarstwu
    pomocniczemu przeprowadzenie przetargów, na różne rzeczy.
    2. od A do Z mamy zrobić przetarg. I na końcu my dostajemy fakturę z firmy X i
    my za nią płacimy.
    3. Porem refakturujemy na naszą jednostkę nadrzędną.
    I wychodzi, że przy każdym przetargu czy zakupie 2x płacimy VAT:
    - raz jak my kupujemy
    - dwa jak refakturujemy.
    No i tu jest ten sęk. Na chłopski rozum księgowe i u nas, i w jn coś chyba nie
    tak wymyśliły. A ponieważ nie jestem księgowym tylko mam realizować te
    przetargi więc dla własnej wiedzy pytam o ten sęk :)

  • 7. Data: 2004-10-22 11:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, jot.be wrote:
    [...]
    >+ > płacić jest US. Czyli jesteście podatnikiem. Czyli VAT zapłacony
    >+ > przy zakupie ODLICZACIE !! Tyle ile zapłaciliście (VAtu) przy zakupie
> [...]

    ...nie nadążam :(
    Co osobowe lub kto osobowy i co szczegółowo nie tak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-22 12:59:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004 k...@p...onet.pl wrote:

    >+ Przedstawny problem inaczej nie ograniczając się tylko do samochodu, bo wyszło
    >+ włąśnie, że nie tylko on mnie interesuje.

    :)

    >+ 1. to jest budżetówka i jednostka nadrzędna zleicła naszemu gospodarstwu
    >+ pomocniczemu przeprowadzenie przetargów, na różne rzeczy.

    To gospodarstwo jest podatnikiem VAT, tak ?

    >+ 2. od A do Z mamy zrobić przetarg. I na końcu my dostajemy fakturę z firmy X i
    >+ my za nią płacimy.
    >+ 3. Porem refakturujemy na naszą jednostkę nadrzędną.

    Rozumiem że "refaktura" rozumiesz ŚCIŚLE ? Czyli 1:1 albo "na
    podstawie wskazań pomiarów" :)

    >+ I wychodzi, że przy każdym przetargu czy zakupie 2x płacimy VAT:
    >+ - raz jak my kupujemy

    OK. Ten VAT *fizycznie* płacicie dostawcy. On go odsyła do US.
    Ale wy go sobie "zapisujecie na boczku", a raczej "na bloczku",
    ten bloczek nazywa się "ewidencja VAT" :)

    >+ - dwa jak refakturujemy.

    Powoli. Na (re)fakturze wykazujecie VAT. Ten VAT płaci wam
    jednostka nadrzędna - albo "w rozliczeniu" albo w ramach
    dotacji czy jak tam nazywa się "sposób finansowania gospodarstwa".
    I teraz sporządzacie deklarację VAT.
    Musicie do US odprowadzić VAT *od faktury sprzedaży*. Prawda.
    *ALE*...
    skoro sprzedaż jest opodatkowana, to macie prawo od owego VATu *odliczyć*
    ten VAT, który ZAPŁACILIŚCIE dostawcy !!
    Skoro jest to refaktura - to jest to DOKŁADNIE TAKI SAM VAT.
    Czyli do US odprowadzacie "fizycznie" *ZERO* VATu.

    >+ No i tu jest ten sęk. Na chłopski rozum księgowe i u nas, i w jn coś chyba nie
    >+ tak wymyśliły.

    Stawiam na to, że ty coś nie tak *opisujesz* to co wymyśliły :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-10-22 13:10:37
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > ...nie nadążam :(

    bez przesady, powoli pisałem

    > Co osobowe

    samochód osobowy

    > co szczegółowo nie tak ?

    vat ODLICZACIE przy zakupie.....
    jakby to powiedzieć.....niezupełnie/niecałkowicie...

    pozdr

  • 10. Data: 2004-10-22 17:07:04
    Temat: Chwila moment
    Od: "Jachu" <k...@p...onet.pl>

    Dla świętego spokoju spróbuję sie dowiedzieć dokładniej o co chodzi albo
    chodziło. W ostatnich kilku dniach niestety nie miałem okazji porozmawiać z
    księgowymi, co ustaliły z jn. Ale chyba niewiele.