  • 1. Data: 2005-11-03 10:13:43
    Temat: gotówka za towar z UE
    Od: "Grzegorz H" <l...@o...pl>

    Witam serdecznie.

    Wiadomo że prowadząc sprzedaż na terenie Polski można przyjąć gotówkę do
    faktury w wysokosci 15 000 EUR a jak sprawa wygląda ze sprzedażą towaru na
    terenie Uni Europejskiej, czy handlując np. z Niemcami można przyjmować
    gotówkę do faktury ??? a jesli można to w jakiej wyskości ???
    Jesli ktos moglby mi pomóc to bylbym wdzięczny.

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2005-11-03 18:29:53
    Temat: Re: gotówka za towar z UE
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > gotówkę do faktury ??? a jesli można to w jakiej wyskości ???
    > Jesli ktos moglby mi pomóc to bylbym wdzięczny.

    Obowiązuje w RP limit 15 000 EUR według zasad ustawy o SDG.
    Jesli Niemcy mają wyższe limity, w co wątpię - stosujesz zasady; jak wyżej.

    Jeśli Ty albo Twój odbiorca przywozicie do RP gotówkę powyzej 10 000 EUR to
    podlega to zgłoszeniu na granicy ;Dz. U. Nr 154, poz. 1277)(Zmiany: Dz. U. z
    2004 r. Nr 127, poz. 1322).Jak sądzę podlega to także zgłoszeniu wywozu u
    naszych sąsiadów.Jesli to Ty przywozisz EURO do RP powyżej 10 tys - nie
    zpomnij o tym - bo to kosztuje.

    Pamietaj też, że wpłacając dewizy w takiej kwocie na konto bankowe ,
    zostaniesz poproszony o udokumentowanie pochodzenia a informacja o tej wpłacie
    trafi do spec-organów od zwalczania prania pieniędzy.

    No i na koniec - kto dziś lata po ulicy z taką gotówką ?

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-11-03 18:59:37
    Od: "Grzegorz H" <l...@o...pl>

    Wielkie dzięki za info.