  • 1. Data: 2005-11-15 15:37:51
    Temat: fundusz remontowy a wydatki eksploatacyjne
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Zarządca mojej wspólnoty wobec braku środków na koncie eksploatacyjnym (
    część mieszkańców zalega z płatnościami) płaci ( bez porozumienia z władzami
    wspólnoty) za wydatki bieżące z funduszu remontowego . Czy to jest
    dopuszczalne ?
    Pozdrawiam
    dwaKa

  • 2. Data: 2005-11-15 23:48:19
    Temat: Re: fundusz remontowy a wydatki eksploatacyjne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Nov 2005, dwaka wrote:

> [...]
    > część mieszkańców zalega z płatnościami) płaci ( bez porozumienia z władzami
    > wspólnoty) za wydatki bieżące z funduszu remontowego . Czy to jest

    Nasuwa się uwaga że NieTaGrupa... ale w sumie nawet jest "hak"
    podatkowy :[ - jeśli fundusz remontowy nie służy celom remontowym
    to czy czasami ewentualne odliczenia wydatków na FR są zasadne.

    Co do pytania:
    - IMHO właściwsza będzie grupa .prawo (a nie .prawo.podatki)
    - przeczytaj ustawę o własności lokali.
    Od art. 18 są zasady zarządzania.
    Piszesz o "zarządcy" - masz na myśli "zarząd w postaci jednoosobowej" ?
    Bo bywa iż myli się "administratora" (osobę lub firmę której zarząd
    powierza realizację zadań) z zarządem.
    I właśnie tak kombinuję co to znaczy "zarządca płaci bez
    porozumienia z władzami wspólnoty" - kogo uważasz za "władzę" ?

    IMHO - jest problem taki że zmiana przeznaczenia wydatku (czyli
    naruszenie planu gospodarczego) nie jest na liście ustawowo
    wymienione jako "przekroczenie zwykłego zarządu". Wychodziłoby
    że zarząd ("lub zarządca", jak powiada w kilku miejscach ustawa)
    mogłaby coś takiego robić - ale z drugiej strony to właścieiele
    mogą zdefiniować co jest "zwykłym zarządem" i nie wymaga ich zgody
    (zapis art. 18.1).
    Jeśli zaś mowa o administratorze komu zarząd lub zarządca powierzył
    wykonanie czynności - to trzeba by spytać CO mu powierzył.
    Być może nie porozumiewa się z "władze wspólnoty" bo ma pełnomocnictwo.
    Krótko mówiąc - mało danych.
    A zarządcę zawsze można odwołać.

    Tyle że za zobowiązania wspólnoty *i tak* właściciele lokali odpowiadają.

    Piszesz "część mieszkańców zalega" - chcialeś napisać "część
    *właścicieli* zalega" czy to o spółdzielnię chodzi czy jak ?

    Acz pytanie NTG (jednak) to IMHO warto wyjaśnić na .prawo co
    masz na myśli :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)