  • 1. Data: 2005-10-16 09:06:29
    Temat: forma KPIR, rozliczenie PIT, VAT
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Witam,
    Mam KPiR, kasę fiskalną, jestem Vatowcem, DG od miesiąca
    mam kilka pytań:

    - pierwszy PIT składam dopiero jak przekroczę dochód coś ok 2700 zł. ?
    Czy też muszę go skłądać jak jeszcze nie mam nic przychodu ?
    (żadnego dochodu w tym roku nie miałem przed rozpoczęciem DG, narazie
    można powiedzieć że na - jestem bo więcej kosztów niż dochodów mam)

    - KPiR chcę prowadzić w formie tabeli w w arkuszu kalkulacyjnym, ale
    jeste jedno ale, nie dam rady w nim zrobić takiego czegoś jak jest we
    wzorze książki, a mianowicie pisania złowych i groszy w jakby
    oddzielnych kolumnach.
    Czy mogę kwoty wpisywać w jednej kolumnie gdzie zł i gr będą odzielone
    przecinkiem ? np. 120,99 ?

    - prowadzę sprzedaż wysyłkową (za pobraniem oraz wcześniejsza wpłata na
    konto) wszystko przechodzie przez kasę fiskalną, podatek dochodowy i VAT
    chcę odliczać z momentam nabicia sprzedaży na kasie
    Czy dobrze zrobię ?

    z góry dziękuję,

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-10-17 12:16:36
    Temat: Re: forma KPIR, rozliczenie PIT, VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Oct 2005, p083 wrote:

    > - pierwszy PIT składam dopiero jak przekroczę dochód coś ok 2700 zł. ?
    > Czy też muszę go skłądać jak jeszcze nie mam nic przychodu ?

    Są sporne interpretacje czy trzeba składać jak jest podatek
    WYKAZANY (przed odliczeniem od podatku - zdrowotnego ZUS
    na przykład) czy DO ZAPŁACENIA.
    Na pewno jak nie ma wykazanego to nie trzeba :)

> [...]
    > książki, a mianowicie pisania złowych i groszy w jakby oddzielnych kolumnach.

    Primo - jesteś w stanie.
    Jesteś bo... sam tak miałem :)
    Najprościej - kolumna z "właściwymi" wartosciami może być ukryta
    zaś dwie drukowane kolumny mogą zawierać odpowiednio część całkowitą
    i ułamkową.
    Uznałem że to jednak przesada i używam "normalnie".
    Kontrola się nie przyczepiła pisania w "jednej kwocie" :)

> [...]
    > konto) wszystko przechodzie przez kasę fiskalną, podatek dochodowy i VAT chcę
    > odliczać z momentam nabicia sprzedaży na kasie

    IMVHO przy przelewie mogą pojawić się rozbieżności w dacie wpływu
    (i obowiązku podatkowego) oraz "nabicia na kasę" - dajmy na to
    na tydzień gdzieś wybędziesz.
    Nie wypowiadam się - tylko tak myślę że skoro dla płatności
    bankowych przelewem jest zwolnienie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)