  • 1. Data: 2007-01-29 20:02:46
    Temat: faktura duplikat dzis otrzymana z 8 grudnia i co dalej ?
    Od: "....co to..." <c...@t...ca>

    dzis otrzymalem duplikat faktury z dnia 8.12.2006 wczesniej nie otrzymalem
    zadnej faktury wiec nie ksiegowalem tego a dzis dostalem duplikat
    faktury ktorej nie otrzymalem nigdy co mam z duplikatem zrobic ? zaksiegowac
    go z data dzisiejsza ? czy odeslac z adnotacja ze nie chcialem duplikatu
    gdyz nigdy nie otrzyamlem oryginalu

    grudzien vat7 mam rozliczony i nie chce juz mieszac

    jak to najlepiej rozwiazac

  • 2. Data: 2007-01-29 21:17:57
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:epljsv$jc7$1@news.dialog.net.pl>
    ....co to... <c...@t...ca> pisze:

    > dzis otrzymalem duplikat faktury z dnia 8.12.2006 wczesniej nie
    > otrzymalem zadnej faktury wiec nie ksiegowalem tego a dzis dostalem
    > duplikat faktury ktorej nie otrzymalem nigdy co mam z duplikatem zrobic ?

    A za co to jest faktura?

    > zaksiegowac go z data dzisiejsza ? czy odeslac z adnotacja ze nie
    > chcialem duplikatu gdyz nigdy nie otrzyamlem oryginalu

    Ale nie otrzymałeś, bo się zgubiła po drodze czy nie otrzymałeś, bo w ogóle
    nie została wykonana dana usługa?
    Jeśli to pierwsze, to księgujesz teraz i już.
    Jeśli to drugie, to dzwonisz z pytaniem "ossso chozi?" i wyjaśniasz problem.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-01-29 21:19:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, ....co to... wrote:

> [...]
    > go z data dzisiejsza ? czy odeslac z adnotacja ze nie chcialem duplikatu

    Przecież jak *wysłali* oryginał to (mimo że gdzieś zginął) nie mogą
    wystawić kolejnego. Do takiego poziomu cywilizacji jeszcze nie doszliśmy
    (w "normalnych" krajach tak bywa, jest "egzemplarz faktury" bez podziału
    na wynalazki pt. "oryginalny oryginał" i "oryginalna kopia" :>).

    > grudzien vat7 mam rozliczony i nie chce juz mieszac

    Przecież duplikat *jest fakturą*.
    VAT można rozliczyć jak dla faktury - *jeśli* dla f-ry z datą otrzymania,
    to dla duplikatu też!
    Zajrzyj może do rozporządzenia o fakturach? ;) (nie, ja NIE ŻARTUJĘ)
    Dochodowy (koszty) oczywiście "we właściwy rok".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-29 22:21:22
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701292216130.2308@athlon64...
> [...]
    > Zajrzyj może do rozporządzenia o fakturach? ;) (nie, ja NIE ŻARTUJĘ)
    > Dochodowy (koszty) oczywiście "we właściwy rok".

    Ja tak zapytam z ciekawości i bez zagłębiania się w lekturę rozp. -
    czyli w jego sytuacji rozliczmy koszty w roku 2006, czyli żaden problem
    jak jeszcze nie złożył pitu, a vat rozliczmay w miesiacu otrzymania FV,
    czyli w styczniu?

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 5. Data: 2007-01-29 22:30:41
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Rafal..." <r...@i...arpa> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyli w jego sytuacji rozliczmy koszty w roku 2006, czyli żaden
    > problem jak jeszcze nie złożył pitu, a vat rozliczmay w miesiacu

    Dodam, ze www.ifirma nie pozwala na takie coś, wlasnie przed chwilą
    sprawdziłem ;-) (próba zaksięgowania wydatku z grudnia w styczniu),
    chyba, ze trzebaby to ręcznie - kwota netto jako przychód do kpir w
    grudniu, a vat też ręcznie do ew. zakupów vat....

  • 6. Data: 2007-01-29 22:42:03
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    Rafal... <r...@i...arpa> pisze:

    > Ja tak zapytam z ciekawości i bez zagłębiania się w lekturę rozp. -
    > czyli w jego sytuacji rozliczmy koszty w roku 2006, czyli żaden
    > problem jak jeszcze nie złożył pitu

    Może ja się nie znam, ale jakim cudem ktoś mógł jeszcze (mamy 29.01.2007)
    nie złożyć PIT (czy raczej CIT) za grudzień 2006???

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2007-01-29 22:52:34
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Może ja się nie znam, ale jakim cudem ktoś mógł jeszcze (mamy 29.01.2007) nie
    > złożyć PIT (czy raczej CIT) za grudzień 2006???

    do 30 kwietnia jeszcze kupa czasu

  • 8. Data: 2007-01-29 23:03:05
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:epltrn$lug$1@inews.gazeta.pl>
    gasper <n...@m...pl> pisze:

    > Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > do 30 kwietnia jeszcze kupa czasu

    No to się jednak nie znam ;-)
    Byłam przekonana, że PIT/CIT składa się zawsze do 20. dnia miesiąca po tym,
    w którym wystąpiły koszty.

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2007-01-29 23:07:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, Rafal... wrote:

> [...]
    > nie złożył pitu, a vat rozliczmay w miesiacu otrzymania FV, czyli w styczniu?

    Na mój rozum tak. Zakładając że f-ra nie jest "specjalna" (z odrębnymi
    zasadami obowiazku podatkowego VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-01-29 23:11:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, Nixe wrote:

    > Może ja się nie znam, ale jakim cudem ktoś mógł jeszcze (mamy 29.01.2007) nie
    > złożyć PIT (czy raczej CIT) za grudzień 2006???

    Bo na pozbieranie zaległych kosztów, rozliczenie tego, zatwierdzenie
    przez Radę Nazdz... wróć, właściciel sobie sam zatwierdza ;) - ustawodawca
    przewidział kwartał z hakiem. Ostatni poniedziałek kwietnia będzie
    "gorący" :)
    Rozliczenia (roczne) do ostatniego stycznia składają ryczałtowcy!

    pzdr, Gotfryd