  • 1. Data: 2007-01-29 19:50:02
    Temat: Podatek od sprzedaży nieruchomości, ponad 5 lat, spadek
    Od: "O" <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    W 1994 roku odziedziczyłem spadek, działke rolną i dom. Odprowadziłem podatek
    spadkowy.
    W tym roku zamierzam sprzedać działke lecz nie dokonałem wpisu do księgi
    wieczystej.
    Czy będzie to przeszkodą w sprzedaży działki, jak to będzie wyglądało w
    praktyce?
    Czy będe musiał zapłacić podatek dochodowy.

    (...)Ostatnia nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.
    U. z 2006 r. nr 217, poz. 1588) całkowicie zmieniła zasady opodatkowania
    sprzedaży nieruchomości, również tych otrzymanych w darowiźnie lub spadku albo
    w inny nieodpłatny sposób. Do tej pory otrzymanie nieruchomości w taki sposób
    powodowało, że przychód ze sprzedaży był zwolniony z podatku dochodowego. Od 1
    stycznia 2007 r. ustawa o PIT przewiduje, że przy odpłatnym zbyciu
    nieruchomości nabytej w drodze spadku lub darowizny trzeba zapłacić 19-proc.
    podatek od dochodu. Od dochodu, czyli przychodu pomniejszonego o koszty.
    Jednak jako koszt można uwzględnić jedynie ewentualne udokumentowane nakłady
    poczynione w trakcie posiadania nieruchomości i kwotę zapłaconego podatku od
    spadków i darowizn.(...)

    Słyszałem również o tym, że nie muszę płacić podatku jeśli nabyłem prawo do
    nieruchomości ponad 5 lat...

    I gdzie jest prawda :)

    Proszę o odpowiedzi, to dla mnie bardzo ważne.

    Pozdrawiam...
    O.

  • 2. Data: 2007-01-29 21:15:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, O wrote:

> [...]
    > wieczystej.
    > Czy będzie to przeszkodą w sprzedaży działki, jak to będzie wyglądało

    Mi się wydaje, ze forma notarialna jest dziś jedyną dopuszczalną formą
    nabycia nieruchomości. Nie ma aktu notarialnego?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-29 21:50:32
    Od: o...@p...onet.pl

    >  Mi się wydaje, ze forma notarialna jest dziś jedyną dopuszczalną formą
    > nabycia nieruchomości. Nie ma aktu notarialnego?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Troszkę nie jasno się wyraziłem...
    W księdze wieczystej figuruje osoba od której nabyłem spadek. Posiadam
    postanowienie sądowe o nabyciu spadku.
    Czy jest możliwość podczas sprzedaży (oczywiście przy udziale notariusza)
    dokonania wpisu do księgi wieczystej bezpośrednio osobę kupującą?
    pozdrawiam
    O.

  • 4. Data: 2007-01-29 23:06:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, o...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > Czy jest możliwość podczas sprzedaży (oczywiście przy udziale notariusza)
    > dokonania wpisu do księgi wieczystej bezpośrednio osobę kupującą?

    Spróbuj ew. na .prawo - już nie mogę szukać, bo rano ekspres nie
    będzie czekał ;)
    Mi się *wydaje* że nie - musi być odwzorowany "stan faktyczny",
    a przecież zmarły już sprzedać nie może.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-01-30 03:41:30
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest możliwość podczas sprzedaży (oczywiście przy udziale notariusza)
    > dokonania wpisu do księgi wieczystej bezpośrednio osobę kupującą?

    Tak
    --
    Maluch

  • 6. Data: 2007-01-30 14:53:13
    Od: o...@p...onet.pl

    > Tak

    A czy będe musiał zapłacić podatek dochodowy od sprzedaży tej nieruchomości?

  • 7. Data: 2007-01-30 15:37:12
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > A czy będe musiał zapłacić podatek dochodowy od sprzedaży tej
    > nieruchomości?

    Nie

  • 8. Data: 2007-01-30 18:45:07
    Od: o...@p...onet.pl

    > Nie

    Kamień spadł mi z serca....
    Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc

    Pozdrawiam
    O.