  • 11. Data: 2009-05-17 11:31:49
    Temat: Re: faktura, data otrzymania czy data wystawienia
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.ut2m8cfll60ql1@unk...
    > Dnia 17-05-2009 o 13:15:06 wspolna-flaszka.pl

    > Od 17,60 to trzebaby kilku lat żeby nabiło 6,60zł

    jest jakies faq grupy ? Trzeba przestrzec prze ifirma i tłukami z chatu,
    psedu doradcami.
    Juz mi pizda mowila wczesniej ze jak otrzymam fakture za luty w marcu to
    musze
    zlozyc korekte vat-7 za luty a ni ep oprostu ujac w nastepnym okresie, ja
    jej mowie
    ze przeciez mozna od moomentu otrzymania 3 miesiace w przod zamiescic on
    amnie poprawia
    od momentu wystawienia trzy okresy rozliczeniowe w przod. Gdzies mam
    historie tego czatu.

    Wspolczuje setkom osob ktore daly sie nabrac na ich reklamy !
    Ja korzystalem tylko dlatego (chwile zreszta) bo z racji zalozenia konta w
    mBanku dostalem polroczny dostep.

    P.

    --
    DUMPINGOWIEC.pl - Program do faktur/rachunków/paragonów imiennych/fiskalnych
    z magazynem za 29,99 zł. !

  • 12. Data: 2009-05-18 09:09:20
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    ja mam jeszcze pytanie, czy zanizenie podatku naleznego przez zaliczenie
    faktury do okresu wczesniejszgeo niz moglem powoduje jakies wykroczenie itp?
    Jezeli tak to wraz z korekta i wplata podatku jakie pismo powinienem
    dołączyc?

  • 13. Data: 2009-05-18 09:15:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 11:09:20 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > faktury do okresu wczesniejszgeo niz moglem powoduje jakies wykroczenie itp?
    > Jezeli tak to wraz z korekta i wplata podatku jakie pismo powinienem

    Koretka to jest właśnie deklaracja + pismo z wyjasnieniem. Sama deklaracja
    nie jest skuteczną korektą, tylko bezsensownym autodonosem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2009-05-18 09:20:29
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dnia 18-05-2009 o 11:09:20 wspolna-flaszka.pl

    > Koretka to jest właśnie deklaracja + pismo z wyjasnieniem. Sama deklaracja
    > nie jest skuteczną korektą, tylko bezsensownym autodonosem.

    naturalnie bedzie wyjasnienie. tylko chodzi mi o to czy to podpada pod jakis
    paragraf i czy mam sie
    dodatkowo w tym pismie plaszczcyc (czynny żal)

  • 15. Data: 2009-05-18 09:22:13
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    dobra to znalazlem:
    "Korekta z "czynnym żalem" czy bez?

    Nad zasadnością wyrażania "czynnego żalu" można się zastanawiać w sytuacji,
    gdy podatnik rozliczył się na niekorzyść fiskusa, ale naprawił błąd,
    składając dobrowolnie korektę deklaracji czy zeznania. Zaniżenia podatku lub
    zawyżenia nadpłaty nie dokonał przecież umyślnie. W istocie, o popełnieniu
    wykroczenia lub przestępstwa skarbowego można mówić tylko wtedy, gdy sprawcy
    można przypisać winę. Trudno natomiast mówić, że podatnik, który dobrowolnie
    koryguje deklarację czy zeznanie, wcześniej świadomie chciał narazić budżet
    państwa na straty finansowe. Z ostrożności lepiej jednak zawiadomić urząd
    skarbowy o pomyłce i ujawnić wszystkie okoliczności jej popełnienia. "Czynny
    żal" można wówczas zawrzeć w piśmie wyjaśniającym przyczyny dokonania
    korekty.

    Ponad dwa lata temu - z dniem 1 stycznia 2003 r. - zniknął bowiem z
    Ordynacji podatkowej przepis zawierający tzw. klauzulę bezkarności.
    Powołując się na nią, podatnik, który skorygował deklarację nie mógł być
    pociągnięty do odpowiedzialności karnej skarbowej. Na szczęście dzięki
    nowelizacji Ordynacji podatkowej klauzula bezkarności ma powrócić w postaci
    art. 16a Kodeksu karnego skarbowego. Podatnik, który złoży prawnie skuteczną
    deklarację wraz z uzasadnieniem przyczyny korekty oraz uiści w całości,
    niezwłocznie lub w terminie wyznaczonym przez uprawniony organ, uszczuplony
    lub narażony na uszczuplenie podatek nie będzie mógł być pociągnięty do
    odpowiedzialności karnej skarbowej. "

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-nie-dac-sie-ukar
    ac-za-przestepstwo-skarbowe-1318307.html

  • 16. Data: 2009-05-18 09:25:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 11:20:29 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > naturalnie bedzie wyjasnienie. tylko chodzi mi o to czy to podpada pod jakis
    > paragraf i czy mam sie
    > dodatkowo w tym pismie plaszczcyc (czynny żal)

    Zobacz okolice art. 16/16a KKS i przepisy odnośnie korekt w Ordynacji Podatkowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2009-05-18 09:26:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-05-2009 o 11:22:13 wspolna-flaszka.pl <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > dobra to znalazlem:

    Tylko że to jest z połowy 2005 r. a pod koniec 2005 sytuacja się zmieniła.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 18. Data: 2009-05-18 09:36:25
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Dnia 18-05-2009 o 11:22:13 wspolna-flaszka.pl

    > Tylko że to jest z połowy 2005 r. a pod koniec 2005 sytuacja się zmieniła.

    zasady odpowiedzialnosci karnej si enie zmienily, a nie mozna mi przypisac
    winy bo nie dzialalem z zamiarem oszukania fiskusa :) (na chlopski rozum)

    Co konkretnie -biorac pod uwage ten tekst - sie zmienilo ?

    P.

  • 19. Data: 2009-05-20 20:27:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Czy US ma mozliwosc sprawdzenia kiedy faktycznie doszla do mnie faktura ?

    Jak chce to ma.
    Za 17 zł może im się nie chcieć.
    Ale:
    http://podatki.pl/artykuly/8_7248.htm?idDzialu=8&idA
    rtykulu=7248
    (darmowa rejestracja wymagana, zaraz będę miał pytanie :>).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-05-20 20:31:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 May 2009, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > winy bo nie dzialalem z zamiarem oszukania fiskusa :) (na chlopski rozum)
    >
    > Co konkretnie -biorac pod uwage ten tekst - sie zmienilo ?

    Wrrrr...
    Przeczytajże ten KKS w brzemieniu na dziś a nie pytaj :>
    Tu np:
    +++
    Art. 16a.
    Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie
    skarbowe, kto złożył prawnie skutecznš, w rozumieniu przepisów
    ustawy - Ordynacja podatkowa lub ustawy z dnia 28 wrzeœnia 1991 r.
    o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. nr 8, poz. 65, z póŸn. zm.),
    korektę deklaracji podatkowej wraz z uzasadnieniem przyczyny
    korekty i w całoœci uiœcił, niezwłocznie lub w terminie wyznaczonym
    przez uprawniony organ, należnoœć publicznoprawnš uszczuplonš
    lub narażonš na uszczuplenie.
    ---

    pzdr, Gotfryd