  • Data: 2007-04-09 10:04:25
    Temat: faktura VAT a zaokrąglenie
    Od: kris_79 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam pewien problem z wystawieniem faktury VAT. Firma sprzedała towar za
    75,00 brutto i należy wystawić fakturę VAT. Problem w tym ze zgodnie z
    zasadami zaokrąglenie zarówno kwoty netto jak i VAT należnego nie daje w
    sumie 75 PLN.

    Wychodzą dwa przypadki (w zależności jak podejdziemy do zaokrąglenia kwoty
    netto):
    61,47 (netto) + 13,52 (VAT) = 74,99
    61,48 (netto) + 13,53 (VAT) = 75,01

    Proszę o pomoc - nie wiem czy czasami nie można zaokrąglić VAT-u tak aby
    wyszło 75 PLN tylko to będzie wtedy sprzeczne z Rozporządzeniem gdzie mowa
    jest o zaokrągleniu kwot na fakturze !!!

    Z góry dziękuję za pomoc
    kris_79