  • Data: 2007-04-09 10:43:46
    Temat: Re: faktura VAT a zaokrąglenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Apr 2007, kris_79 wrote:

    > Witam,
    > mam pewien problem z wystawieniem faktury VAT. Firma sprzedała towar za
    > 75,00 brutto
    ^^^^^^^^^^^^^

    > i należy wystawić fakturę VAT. Problem w tym ze zgodnie z
    > zasadami zaokrąglenie zarówno kwoty netto jak i VAT należnego nie daje w
    > sumie 75 PLN.

    I prawidłowo :O

    > Wychodzą dwa przypadki (w zależności jak podejdziemy do zaokrąglenia kwoty
    > netto):
    > 61,47 (netto) + 13,52 (VAT) = 74,99
    > 61,48 (netto) + 13,53 (VAT) = 75,01

    Błąd.
    Skoro faktura jest wystawiona "od brutto", to należy liczyć OD BRUTTO,
    i to wybierając sobie do tego jeszcze taką metodę liczenia która nam
    pasuje :> (znaczy wybierając między "matemetycznym", "ustawowym"
    oraz AFAIR dopuszczonym w rozporządzeniu czymś pośrednim, czyli
    matematycznym z zaokrągleniami) :|

    > Proszę o pomoc

    Ekhm... ale jakbyś tak googla spytał, to ludzie mieliby mniej
    do roboty ;)
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+%28metody+OR+metod%29+liczenia+VAT+%28
    trzy+OR+cztery+OR+pi%C4%99%C4%87%29

    > - nie wiem czy czasami nie można zaokrąglić VAT-u tak aby
    > wyszło 75 PLN tylko to będzie wtedy sprzeczne z Rozporządzeniem gdzie mowa
    > jest o zaokrągleniu kwot na fakturze !!!

    Aby na pewno przeczytałeś CAŁE rozporządzenie?
    ;)

    pzdr, Gotfryd