  • 1. Data: 2005-12-20 19:48:49
    Temat: dzialalnosc a konto godpodarcze
    Od: "Krzysztof" <k...@s...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanko, czy prawnie jest wymagane aby majac dzialalnosc posiadac
    rowniez konto gospodarcze - np dla lekarza zatrudnionego na kontrakcie ? Za
    wszelkie wyjasnienia bede wdzieczny

    Krzysztof

  • 2. Data: 2005-12-20 21:59:07
    Temat: Re: dzialalnosc a konto godpodarcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, Krzysztof wrote:

    > Witam
    >
    > Mam pytanko, czy prawnie jest wymagane aby majac dzialalnosc posiadac
    > rowniez konto gospodarcze

    "konto potrzebne jest wtedy kiedy jest potrzebne" - ogólnego
    nakazu nie ma, ale są przepisy szczegółowe nakazujące aby
    *pewne* ruchy odbywały się "przez konto".
    I tu moja uwaga: ustawy podatkowe *nie* posługują się pojęciem
    "konto gospodarcze" (to najwyżej z bankiem będziesz się użerać
    że dane konto jest nieprawidłowo wykorzystywane), tylko jest
    "konto *WYKORZYSTYWANE* do działalności"; IMHO to znaczy że
    w razie namierzenia US ma prawo uznać np. konto osobiste za
    "wykorzystywane do DG" z konsekwencjami z tego wynikającymi
    (np. niezaksięgowanie odsetek do przychodów...).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)