  • 11. Data: 2005-12-15 22:40:50
    Temat: Re: działalnos gospodarcza po raz pierwszy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    wKF: nie widzę posta od poprzednika !
    Skorzystam z odpowiedzi :)

    On Thu, 15 Dec 2005, my way wrote:

    > Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał

    Nie ma takiej możliwości.
    Ścieżka prawna:
    - definicja ST z ustawy ("rzeczowe składniki majątku")
    - zapis z ustawy o ochronie zwierząt ("zwierzę nie jest rzeczą")

    > wg uor - tak
    > podatkowo - nie

    ...co nie przeszkadza jak mniemam byciu kosztem podatkowym ?
    Bo chyba to jest klasyczny "dział specjalny produkcji rolnej",
    mylę się ? Oczywiście wtedy "wchodzi do remanentu"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-12-16 10:13:39
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    > - zapis z ustawy o ochronie zwierząt ("zwierzę nie jest rzeczą")

    > ...co nie przeszkadza jak mniemam byciu kosztem podatkowym ?

    nie przeszkadza ;)
    moj post miał byc tylko na temat różnic miedzy traktowaniem ST ( i nie
    tylko) w UOR i w ustawach podatkowych; róznic które doprowadzaja mnie czasem
    do czarnej rozpaczy ;)

    > Bo chyba to jest klasyczny "dział specjalny produkcji rolnej",
    > mylę się ?

    nie wiem ;)
    ale tak sobie gdybam, ze jeśli ktos kupuje koniki, zebyśmy mogli sobie na
    nich pojeżdzic, to jakos nie wyglada mi to na dzial specjalny itd...
    raczej normalna DG
    ale ja to tak na "czuja"

    >Oczywiście wtedy "wchodzi do remanentu"...

    a tu to juz w ogóle sie poddaję ;)

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2005-12-16 20:36:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005, my way wrote:

> [...]
    > tylko) w UOR i w ustawach podatkowych; róznic które doprowadzaja mnie czasem

    A to doceniam :]

> [...]
    > ale tak sobie gdybam, ze jeśli ktos kupuje koniki, zebyśmy mogli sobie na
    > nich pojeżdzic, to jakos nie wyglada mi to na dzial specjalny itd...

    No dobra. To ja też sobie pogdybam: a co zrobi jak mu się
    źrebak urodzi ?

    > a tu to juz w ogóle sie poddaję ;)

    ...to było przy założeniu "działów specjalnych" :)
    I nie wiem czy można/należy zwierzę potraktować inaczej, nawet
    jeśli to pies pilnujący spzoo "kaflekominypiece" !
    Ktoś wie ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-12-16 21:00:43
    Od: "korneusz" <k...@w...pl>

    no nie 400 tylko 40 - pomyłka chodzi o to ze rolnik nie moze zarobic więcej
    niż 2500 zł przez rok bo powyzej przechodzi na zus. Ale gdybym kupił od ojca
    koniki za 40 tyś i tyle tez zarobił to nie miał bym zadnego zysku i mógłbym
    być na krusie - czy tak ?

  • 15. Data: 2005-12-16 22:50:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2005, korneusz wrote:

> [...]
    > koniki za 40 tyś i tyle tez zarobił to nie miał bym zadnego zysku i mógłbym

    Nie.
    W innym poście napisałem coś o remanencie...
    Zaznaczam że NIE WIEM czy "specjalny dział rolny" to jest to co powinno
    mieć zastosowanie, pisałem przy tym założeniu, ale wtedy zwierzynę
    ujmuje się w remanencie - jak towary handlowe, nie jak środki trwałe.
    A to oznacza "efektywny wylot z kosztów".
    I oczywiście nic a nic nie mam pojęcia o KRUS :)

    A jakbyś tak bez pośpiechu ;) zechciał przeczytać:

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?