  • 1. Data: 2009-02-02 22:24:29
    Temat: duplikat z 2008 dostarczony w 2009
    Od: mk <m...@m...pl>

    Witam

    Dostałem wezwanie do zapłaty za reklamę, niezasadne bo zapłaciłe, ale
    nie o to chodzi. Ponieważ zapłaciłem na podstawie umowy, a nie dostałem
    faktury VAT, upomniałem się o nią.
    No i dostałem ale duplikat faktury z datą 29.12.2008.
    Problem polega na tym, że list z duplikatem dostałem 26.01.2009, czyli
    dzień po VAT-7.

    Z jaką datą wprowadzać duplikat w KPiR?
    Datą otrzymania, tj. 26.01.2009 i zachować kopertę ze stęplem pocztowym?

    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2009-02-03 21:55:14
    Temat: Re: duplikat z 2008 dostarczony w 2009
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, mk wrote:

    > Z jaką datą wprowadzać duplikat w KPiR?

    A w jaki sposób prowadzisz tę KPiR, "na bieżąco" czy "chronologicznie"?
    Nie no, wiemy - "chronologicznie", inaczej pytanie byłoby spóźnione ;)

    > Datą otrzymania, tj. 26.01.2009 i zachować kopertę ze stęplem pocztowym?

    ...ale jako dotyczącą *właściwego* okresu, mam nadzieję.
    Oczywiście tu jest pytanie: czy KPiR za 2008 jest już "zamknięta"...
    Z jednej strony wolno ("zamknąć"), z drugiej jest czas do kwietnia
    z tym "zamykaniem".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-04 07:07:55
    Od: mk <marcinkal@_bez_spamu_mkintegrator_del_.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A w jaki sposób prowadzisz tę KPiR, "na bieżąco" czy "chronologicznie"?
    > Nie no, wiemy - "chronologicznie", inaczej pytanie byłoby spóźnione ;)

    Chronologicznie oczywiście :)

    > ...ale jako dotyczącą *właściwego* okresu, mam nadzieję.

    Tak

    > Oczywiście tu jest pytanie: czy KPiR za 2008 jest już "zamknięta"...
    > Z jednej strony wolno ("zamknąć"), z drugiej jest czas do kwietnia
    > z tym "zamykaniem".

    Jeszcze nie zamknięta, wolałbym raczej rozliczyć w styczniu 2009 (nie
    byłoby korekty VAT).
    Chyba, że lepiej zrobić korektę niż miałby to być dobry punkt
    zaczepienia w przypadku kontroli?

    > pzdr, Gotfryd

    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2009-02-04 08:20:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mk wrote:

    > Jeszcze nie zamknięta, wolałbym raczej rozliczyć w styczniu 2009 (nie
    > byłoby korekty VAT).
    > Chyba, że lepiej zrobić korektę niż miałby to być dobry punkt
    > zaczepienia w przypadku kontroli?

    Jaka korekta? Z powodu jakiegoś duplikatu?
    A jak dostaniesz marcu fakturę ze stycznia, to też robisz korekty?

  • 5. Data: 2009-02-04 09:14:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, mk wrote:

    > Jeszcze nie zamknięta,

    No to chyba wypada rozliczyć we "właściwym okresie", czyli za 2008 rok?

    > wolałbym raczej rozliczyć w styczniu 2009 (nie byłoby
    > korekty VAT).

    A co ma *VAT* do pytania o *KPiR*?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-02-04 17:01:44
    Od: mk <m...@m...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > No to chyba wypada rozliczyć we "właściwym okresie", czyli za 2008 rok?

    > A co ma *VAT* do pytania o *KPiR*?
    >
    > pzdr, Gotfryd
    no tak, masz rację.

    Czyli spytam inaczej. Księguję w KPiR zgodnie z datą, czyli 29.12.2008,
    a VAT rozliczam w deklaracji za styczeń?

    pozdr.
    mk

  • 7. Data: 2009-02-04 18:23:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, mk wrote:

    > Czyli spytam inaczej. Księguję w KPiR zgodnie z datą, czyli 29.12.2008, a VAT
    > rozliczam w deklaracji za styczeń?

    "A co miałoby stać na przeszkodzie"? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-02-04 20:19:06
    Od: mk <m...@m...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > "A co miałoby stać na przeszkodzie"? :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No właśnie chciałem się upewnić, czy nic ... :)

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 9. Data: 2009-02-06 07:59:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2009, mk wrote:

    > No właśnie chciałem się upewnić, czy nic ... :)

    No właśnie nieuprawnieni porad udzielać nie mogą, ale jak wykazało
    mnóstwo posłów - "a co, pytać nie wolno"?
    :D

    pzdr, Gotfryd