  • 1. Data: 2004-09-17 20:32:32
    Temat: dom - podział
    Od: "Piotr R" <p...@p...onet.pl>

    mam pytanie mianowicie -
    był zrobiony podział domu , 1/2 należy do mojego ojca , druga połowa należy
    do brata ojca
    połowa domu ojca to dwa mieszkania - jedno z nich zajmuje ja z rodziną ,
    drugie mieszkanie ojciec z mamą
    moje pytanie to czy (odpukać) gdyby ojciec zmarł - czy prawnie połowa ojca
    przechodzi na mnie - czy z tej części bratu ojca tez by sie coś nalezało
    znając mojego wujka - tzn że by g...o z pod siebie zjadł wole to wiedzieć
    z góry dziekuje za podpowiedz

  • 2. Data: 2004-09-17 23:01:59
    Temat: Re: dom - podział
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, Piotr R wrote:
    >+ był zrobiony podział domu

    Sugeruję że to raczej na .prawo - nie ma słowa o podatku :)
    EnTeGie !

    A Kodeks Cywilny powiada:
    ++++++
    Art. 931. § 1. W pierwszej kolejności powołane są z ustawy do spadku
    dzieci spadkodawcy oraz jego małżonek; dziedziczą oni w częściach równych.
    Jednakże część przypadająca małżonkowi nie może być mniejsza niż jedna
    czwarta całości spadku.
    [...]
    Art. 932. § 1. W braku zstępnych spadkodawcy powołani są do spadku z
    ustawy jego małżonek, rodzice i rodzeństwo.
    § 2. Udział spadkowy małżonka, który dziedziczy w zbiegu bądź z rodzicami,
    bądź z rodzeństwem, bądź z rodzicami i rodzeństwem spadkodawcy, wynosi
    połowę spadku.
    -----

    No i testament może wejść w paradę :)
    Zostanie ci pomaszerować na www.podatki.pl, załadować "kodeksy"
    i czytać okolice artykułu 1000 :) z cywilnego !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)