eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkideklaracja podatkowa PCC przy cesji umowy kupna mieszkania › deklaracja podatkowa PCC przy cesji umowy kupna mieszkania
  • Data: 2006-10-24 08:17:18
    Temat: deklaracja podatkowa PCC przy cesji umowy kupna mieszkania
    Od: "Konrad Falkowski" <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Mam pytanie odnosnie pewnego zapisu (jednego z warunkow uruchomienia) w
    mojej decyzji kredytowej (kredyt hipoteczny):

    <cytat>
    Przedstawienie w Banku w terminie 14 dni od daty zwarcia Umowy Kredytu,
    jednak nie później niż w dniu uruchomienia środków z kredytu
    potwierdzenia złożenia we właściwym ze względu na miejsce
    zamieszkania Kredytobiorcy/Właściciela nieruchomości Urzędzie
    Skarbowym deklaracji podatkowej PCC-1 z ewentualnym załącznikiem
    PCC-1A oraz dowodami wniesienia opłaty z tytułu podatku od czynności
    cywilnoprawnych z tytułu ustanowienia hipoteki stanowiącej
    zabezpieczenie Kredytu. Nr transzy: 1 ( Wypełnia Klient )
    </cytat>

    Dokonalem CESJI umowy [kupna mieszkania od developera (termin oddania
    03/2007)] od osoby prywatnej.

    Stad moje pytanie. Czy faktycznie musze zaplacic 2% podatku od
    czynnosci cywilono prawnych (jesli tak - czy mozna tego unikanac?)