  • 1. Data: 2006-10-24 08:17:18
    Temat: deklaracja podatkowa PCC przy cesji umowy kupna mieszkania
    Od: "Konrad Falkowski" <k...@g...com>

    Witam.

    Mam pytanie odnosnie pewnego zapisu (jednego z warunkow uruchomienia) w
    mojej decyzji kredytowej (kredyt hipoteczny):

    <cytat>
    Przedstawienie w Banku w terminie 14 dni od daty zwarcia Umowy Kredytu,
    jednak nie później niż w dniu uruchomienia środków z kredytu
    potwierdzenia złożenia we właściwym ze względu na miejsce
    zamieszkania Kredytobiorcy/Właściciela nieruchomości Urzędzie
    Skarbowym deklaracji podatkowej PCC-1 z ewentualnym załącznikiem
    PCC-1A oraz dowodami wniesienia opłaty z tytułu podatku od czynności
    cywilnoprawnych z tytułu ustanowienia hipoteki stanowiącej
    zabezpieczenie Kredytu. Nr transzy: 1 ( Wypełnia Klient )
    </cytat>

    Dokonalem CESJI umowy [kupna mieszkania od developera (termin oddania
    03/2007)] od osoby prywatnej.

    Stad moje pytanie. Czy faktycznie musze zaplacic 2% podatku od
    czynnosci cywilono prawnych (jesli tak - czy mozna tego unikanac?)

  • 2. Data: 2006-10-25 22:19:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Oct 2006, Konrad Falkowski wrote:

> [...]
    > Stad moje pytanie. Czy faktycznie musze zaplacic 2% podatku od
    > czynnosci cywilono prawnych (jesli tak - czy mozna tego unikanac?)

    Znaczy PCC jest *nie* od sprzedaży mieszkania (jak piszesz w tytule),
    ale *ustanowienia hipoteki*, a hipoteka być musi?
    No to chyba nie ma jak obejść :( PCC się należy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-09 15:52:41
    Od: "whistler" <k...@g...com>

    Ok. Już wiem: muisze zapłacić 19zł do US :))