  • Data: 2005-05-13 20:02:35
    Temat: darowizna- pomocy!!!!!
    Od: "Micz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu:
    - moja matka ( lat 75)od 26 lat zyje w konkubinacie z człowiekiem ( lat 87),który
    obecnie postanowił podarować mojemu synowi , dom wraz z działką w zamian za umowę
    dożywocia ( zobowiazanie do opieki i pochówku). Takie rozwiązanie wybrał prawnik,
    ponieważ darczyńca ma dwie córki (za granicą) w ogóle nie interesujące sie ojcem.
    Chodzi też o sprawę jak najniższych podatków.
    W chwili obecnej codzienną opieke sprawuje moja mama przy doraznej pomocy mojego
    syna . Ale ja mam kilka wątpliwości:
    - czy umowa darowizny bedzie niewazna jesli syn nie bedzie mógł świadczyć opieki ? ma
    obecnie20 lat, studiuje
    - czy opieka musi być świadczona osobiście przez syna?
    Boję się ,że w przypadku ( nie daj Boże!!!) wcześniejszej smierci mojej mamy moralny
    obowiązek opieki spadnie na mnie, a nasze stosunki nie są najlepsze.
    Czy naprawdę wybrano optymalne rozwiązanie. Może jednak nie przyjąc darowizny?
    Ile może wynieść podatek i kiedy bedzie trzeba go uiścić?
    pozdrawiam