  • Data: 2011-04-17 16:49:29
    Temat: darowizna kupionego auta
    Od: maurepass <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich.

    Kilka dni temu kupiłem samochód (wartośc poniżej 9600 zł),
    który zamierzam przekazać w darowiźnie mamie oraz bratu (w częściach równych).

    Jeśli dobrze zrozumiałem przepisy ustawy o podatku od czynności
    cywilnoprawnych oraz ustawy o podatku od spadków i darowizn to:

    - obowiązek opłacenia PCC w wysokości 2% ciąży na mnie.
    - po otrzymaniu darowizny mama z bratem musza zgłosić ten fakt do swojego US
    (ze względu na pokrewieństwo będą zwolnieni z podatku od spadków i
    darowizn).
    - nie ma żadnych innych obciążeń podatkowych z tytułu tych transakcji.

    Pozdrawiam.