  • 1. Data: 2005-08-26 18:59:36
    Temat: darowizna czy sprzedaż ??
    Od: "bombel21" <b...@w...pl>

    --
    Witam wszystkich grupowiczów

    Mam mały dylemacik :), nie wiem jaka umowę mam spisać;P

    Sprawa wygląda tak chcę przejąć zniżki na OC od mojej Mamy, na nią
    zarejestrowane auto PASSAT 87 (babcia), teraz jak spisze umowę darowizny na
    części auta to ile zapłacę podatku, a ile zapłacę podatku jak podpisze umowę
    sprzedaży części samochodu (np skrzyni biegów) ??

    --------------------------------------
    Pozdrawiam Krzysiek P.

  • 2. Data: 2005-08-27 22:39:50
    Temat: Re: darowizna czy sprzedaż ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005, bombel21 wrote:

    > Sprawa wygląda tak chcę przejąć zniżki na OC od mojej Mamy, na nią
    > zarejestrowane auto PASSAT 87 (babcia), teraz jak spisze umowę darowizny na
    > części auta to ile zapłacę podatku,

    ...polecam tabelkę z ustawy:
    http://podatki.pl/bap1.php/280783.htm#r4
    (rejestracja darmowa, albo z dowolnej innej strony ustawą o podatku
    od spadków i darowizn). Przecież my ci nie wyliczymy podatku
    z losowo wybranego auta o nieznanej wartości :]

    > a ile zapłacę podatku jak podpisze umowę
    > sprzedaży części samochodu (np skrzyni biegów) ??

    Jeśli ta skrzynia pozostanie w samochodzie to IMO umowa będzie
    nieprawidłowa (a więc nieważna).

    Weź Kodeks Cywilny, np:
    Art. 47.
    § 1.
    Częœć składowa rzeczy nie może być odrębnym
    przedmiotem własnoœci i innych praw rzeczowych.
    § 2. Częœciš składowš rzeczy jest wszystko, co nie może
    być od niej odłšczone bez uszkodzenia lub istotnej zmiany całoœci
    albo bez uszkodzenia lub istotnej zmiany przedmiotu odłšczonego.
    ---

    Można założyć że myślisz o sprzedaży *udziału w samochodzie*
    i wtedy w rachubę wchodzi PCC:
    http://podatki.pl/bap1.php/090900a.htm
    ...rozdział 3.

    --