  • 1. Data: 2007-03-06 13:35:59
    Temat: darowizna
    Od: "Maciej Strachalski" <m...@s...pl>

    Witam,

    ojciec mojej żony (z którą jestem we wspólnocie majątkowej) ma zamiar
    przekazać jej pewną nieruchomość. Pytanie brzmi czy będę wpółwłaścicielem
    rzeczonej nieruchomości?

    Pozdrawiam.

    Maciej Strachalski

  • 2. Data: 2007-03-06 13:37:59
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > ojciec mojej żony (z którą jestem we wspólnocie majątkowej) ma zamiar
    > przekazać jej pewną nieruchomość. Pytanie brzmi czy będę wpółwłaścicielem
    > rzeczonej nieruchomości?

    Notariusz zapyta przy akcie, czy żona nabywa/otrzymuje do własnego majątku
    osobistego, czy nabywacie wspólnie. Jedno i drugie będziesz musiał
    potwierdzić i parafować w akcie notarialnym.

    pzdr, Dyzmund

  • 3. Data: 2007-03-06 14:05:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Maciej Strachalski" <m...@s...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > ojciec mojej żony (z którą jestem we wspólnocie majątkowej) ma zamiar
    > przekazać jej pewną nieruchomość. Pytanie brzmi czy będę wpółwłaścicielem
    > rzeczonej nieruchomości?

    Z definicji darowizny idą do majątku odrenego, chyba, że w akcie notarialnym
    będzie wyraźnie zaznaczone majątek wspólny.

  • 4. Data: 2007-03-06 14:15:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dyzmund" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Notariusz zapyta przy akcie, czy żona nabywa/otrzymuje do własnego majątku
    > osobistego, czy nabywacie wspólnie. Jedno i drugie będziesz musiał
    > potwierdzić i parafować w akcie notarialnym.

    Kto niby będzie musiał parafowac akt notarialny?
    Klient nie będący w nim żadną ze stron?

  • 5. Data: 2007-03-06 14:31:38
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > Kto niby będzie musiał parafowac akt notarialny?
    > Klient nie będący w nim żadną ze stron?

    Dokładnie - parafuje osoba nie będąca żadną ze stron, jest wymieniona w
    akcie po prostu jako stawiająca się przed notariuszem i świadcząca, że
    współmałżonek nabywa to do majątku osobistego.
    Sam przechodziłem ten temat i tez byłem zdziwiony ;)
    pozdrawiam, Dyzmund

  • 6. Data: 2007-03-06 15:02:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Dokładnie - parafuje osoba nie będąca żadną ze stron, jest wymieniona w
    > akcie po prostu jako stawiająca się przed notariuszem i świadcząca, że
    > współmałżonek nabywa to do majątku osobistego.

    A jak się to ma do słowa "musiał"?
    Skąd niby ten przymus?

  • 7. Data: 2007-03-06 15:44:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dyzmund wrote:

> [...]
    > współmałżonek nabywa to do majątku osobistego.
    > Sam przechodziłem ten temat i tez byłem zdziwiony ;)

    Jakiś dziwny ten notariusz.

  • 8. Data: 2007-03-06 15:45:20
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > A jak się to ma do słowa "musiał"?
    > Skąd niby ten przymus?

    Czy jest przymus nie wiem dokładnie bo mi akurat zależało, więc podpisałem.
    Czy można nabyć do majątku odrębnego bez wiedzy małżonka tego nie wiem.

    Dyzmund

  • 9. Data: 2007-03-06 15:55:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dyzmund wrote:

    > Czy jest przymus nie wiem dokładnie bo mi akurat zależało, więc podpisałem.
    > Czy można nabyć do majątku odrębnego bez wiedzy małżonka tego nie wiem.

    z definicji darowizna idzie do majątku odrębnego.
    może twoja sytuacja była jednak inna i dlatego zgoda była potrzebna.

  • 10. Data: 2007-03-07 08:56:16
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    > z definicji darowizna idzie do majątku odrębnego.
    > może twoja sytuacja była jednak inna i dlatego zgoda była potrzebna.

    Mam normalną wspólnotę majątkową. Wydaje mi się, że bardziej poświadcza się
    tutaj fakt, że żona nabyła coś z własnych środków, np ze sprzedaży
    mieszkania, którego była właścicielką jeszcze przed ślubem. Nie wiem jakie
    to ma znaczenie i co by było, gdyby żona nabyła bez podpisu małżonka.

    pzdr, Dyzmund