-
1. Data: 2004-03-19 11:54:38
Temat: czy prawidłowo postępuję / księguję ?
Od: "Przemek Sosiński" <p...@P...WP>
witam serdecznie, czytając grupę kilka postów zasiało ziarno wątpliwości czy
prawidłowo postępuję, sprawa wygląda tak:
prowadzę szkołę języków, KPIR
kurs kosztuje powiedzmy 400 zł/semestr, możliwa jest płatność w 4 równych
ratach i większość osób tak płaci - więc przy każdej racie wystawiam
numerowane KP i na koniec miesiąca robię "Zbiorcze Zestawienie Wpłat" i je
księguję raz w miesiącu z datą 30 - czy to prawidłowo ?
i teraz powiedzmy na koniec semestru przychodzi klient i prosi o rachunek -
więc ja wystawiam mu takowy, na którym w uwagach wpisuję daty, kwoty i
numery z KP - ale tego rachunku już nie księguję ? - prawidłowo ?
tylko teraz mam niekolejną numerację - bo mam kilku klientów którzy dostają
rachunki w każdym miesiącu - więc w KPIR jest np: nr 1/2004, nr 2/20004 a
potem dopiero nr 15/2004 - bo numery od 3 do 14 to te niezaksięgowane,
oczywiście kopie tych rachunków są w aktach ale w samej KPIR nie ma ich ? -
czy to prawidłowe ?
i jeszcze pytanie z innej beczki: w roku 2003 jeszcze można było odliczać
wydatki na naukę - ale dopiero teraz jeden z klientów poprosił o rachunek -
czy jeśli zostanie on wystawiony z datą z 2004 roku ale wszystkie wpłaty był
w roku 2003 to może on uwzględnić to w PIT ?
uffff mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo
dziękuję za cierpliwość i pozdrawiam
Przemek Sosiński