  • 1. Data: 2005-09-02 07:01:16
    Temat: czy płacić ?
    Od: "onet" <a...@p...onet.pl>

    Czy wypłata gotówki dla wspólników spółki z o.o. z tytułu obniżenia kapitału
    udziałowego ( akt notarialny) jest opodatkowana pdop i pdof.
    Jeśli tak to proszę podać podstawę prawną

    Pozdrawiam i dziękuję Ewa

  • 2. Data: 2005-09-02 13:45:55
    Temat: Re: czy płacić ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2005, onet wrote:

    > Czy wypłata gotówki dla wspólników spółki z o.o. z tytułu obniżenia kapitału
    > udziałowego ( akt notarialny) jest opodatkowana pdop i pdof.

    Nie wiem ! :)
    Ale tak sobie myślę że podpada toto pod:
    ---
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    50) przychody otrzymane w zwišzku:
    a)  ze zwrotem udziałów lub wkładów w spółdzielni albo wkładów w spółce,
    b)  z umorzeniem udziałów lub akcji w spółce majšcej osobowoœć prawnš,
    w tym także z odpłatnym zbyciem udziałów (akcji) na rzecz spółki w celu
    ich umorzenia
    -      w częœci stanowišcej koszt nabycia, z zastrzeżeniem ust. 17 i 18,
    a jeżeli nabycie nastšpiło w drodze spadku lub darowizny - do wysokoœci
    wartoœci z dnia nabycia spadku lub darowizny,
    ---

    PDOP nie wiem.

    > Jeśli tak to proszę podać podstawę prawną

    ...a jak nie ??? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)