  • 1. Data: 2005-12-15 23:37:55
    Temat: czy musze czekac na PIT-38?
    Od: "Bonifacy" <b...@p...pl>

    Witam,
    Na poczatku stycznia dostane roczny PIT-11 z zestawieniem dochodow za 2005
    rok.
    Uzyskam pewnie jakies dochody z gieldy.
    Mam duze wydatki remontowe i najchetniej rozliczylbym sie jak najwczesniej.
    Czy moge zlozyc PIT-37 roczny od razu w styczniu, czy musze czekac na PIT-38
    (gieldowy) ktory dostane pewnie w polowie marca najwczesniej.
    Generalnie te dochody sie nie sumuja i chyba nie ma obowiazku by oba PIT-y
    skladac jednoczesnie.
    prosze o opinie
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-16 08:21:12
    Temat: Re: czy musze czekac na PIT-38?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bonifacy wrote:

    > Generalnie te dochody sie nie sumuja i chyba nie ma
    > obowiazku by oba PIT-y skladac jednoczesnie.

    To jest poprawna odpowiedź

    Uwaga do tego co napisałeś wcześniej: Ty nie dostaniesz PIT-38, tylko
    wypełnisz PIT-38

  • 3. Data: 2005-12-16 19:46:17
    Od: "Bonifacy" <b...@p...pl>

    > To jest poprawna odpowiedź

    wlasnie nie jestem pewny - mozna dostac jakis link do przepisu /
    interpretacji itp?

    > Uwaga do tego co napisałeś wcześniej: Ty nie dostaniesz PIT-38, tylko
    > wypełnisz PIT-38

    tak, oczywiscie moj blad - z biura maklerskiego dostaje cos w rodzaju PIT-8
    (lub 11) i z niego przenosze informacje do PIT-38

  • 4. Data: 2005-12-19 07:46:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bonifacy wrote:

    > wlasnie nie jestem pewny - mozna dostac jakis link do przepisu /
    > interpretacji itp?

    Jak to często bywa podstawą prawną jest brak podstawy prawnej do
    żądania składania jednocześnie. W art. 45.1 i 11 ustawy o PDoOF jest po
    prostu, że składa się odrębne zeznania. Nigdzie nie ma, że składa się
    je jednocześnie.

  • 5. Data: 2005-12-19 08:54:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bonifacy wrote:

    > wlasnie nie jestem pewny - mozna dostac jakis link do przepisu /
    > interpretacji itp?

    Jak to często bywa podstawą prawną jest brak podstawy prawnej do
    żądania składania jednocześnie. W art. 45.1 i 45.1a ustawy o PDoOF jest