  • Data: 2008-12-09 07:57:51
    Temat: czy można tak prowadzić księgi ?
    Od: Arjos <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mam sytuację że prowadzę KH dla firmy która ma kilka oddziałów ( nie
    mają osob.prawnej).
    księga prowadzona jest na archaicznym i niewygodnym programie, daje on
    jednak możliwość pracy offline we wszystkich oddziałach i przesyłania
    danych mailem i integrowania w Centrali.
    Chcę zmienić to oprogramowanie, z przyczyn organizacyjnych mogę to
    zrobić tylko w połowie oddziałów ( na razie)

    Pytanie : Czy można tak prowadzić Księgi, aby uznać te prowadzone w
    Oddziałach na starym programie jako pomocnicze a do Księgi Głównej w
    centrali ( nowy program ) wpisywać PK zbiorczo obroty miesiąca na
    podstawie "lokalnych" obrotówek.
    W dzienniku Księgi Głównej nie będzie zatem poszczególnych transakcji z
    tych oddziałów - będzie jedna kwota którą można odnieść do dziennika
    pomocniczego - "lokalnego"
    To samo będzie z rejestrami VAT

    Czy tak można ?