  • 1. Data: 2002-10-07 20:25:31
    Temat: chce kupic ziemie-ile to kosztuje poza zakupem
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    czesc
    mam takie pytanko
    jestem osoba ktora pracuje na umowe o prace
    poza tym mam wlasna dzialalnosc gospodarcza
    mam okazje kupic kawalek gruntow ornych i laki (nie duzo okolo 1,5 ha na
    razie)
    nie zamierzam tego uprawiac lecz wydzierzawic
    i teraz moje pytanie
    zakup-koszt uzyskania
    dzierzawa dochod
    podatek rolny-wszystko jasne
    ale czy w zwiazku z faktem stania sie rolnikiem (albo raczej wlascicielem
    gruntow) czekaja mnie jakies dodatkowe niespodzianki poza koniecznoscia
    skladania kolejnego pita? to znaczy chodzi mnie o zwyzki znizki w podatku
    dochodowym albo zusie

    z gory dzieki za odpowiedz
    acha zapomnialem moj ojciec ma obok kawalek ziemi (3,5ha) - spadek po
    dziadku ktorego tez nie uprawia ale dzierzawi i on twierdzi ze z faktu
    nieuprawiania ma jakies ulgi (okolo 400 zl na rok jak mniemam) nie wiem czyy
    w dochodowym czy w zusie czy mu sie przysnilo
    i jeszcze jedno pytanie, czy lepiej kupic na siebie czy w zwiazku z tym ze
    on juz ma lepiej na niego?

    pozdrowka
    bolo