  • 1. Data: 2002-03-10 18:29:01
    Temat: aplikacja adwokacka - rozprawa przed NSA [7 osobowy sklad]
    Od: "michal klaczynski" <p...@i...pl>

    Jurto, 11 marca, o godzinie 11, przed NSA w Warszawie (sala D) odbedzie się
    rozprawa w sprawie skargi Michala Klaczynskiego przeciwko Ministrowi
    Sprawiedliwosci o wpis na liste aplikantow adwokackich w izbie krakowskiej.

    Pierwsza rozprawa odbyla się 30 listopada ubieglego roku. Sprawa zostala
    przekazana postanowieniem Sadu do rozstrzygniecia w skladzie siedmiu
    sedziow, ze względu na pojawiajace się przy jej rozstrzyganiu istotne
    watpliwosci prawne.

    Skarzacy domaga się stwierdzenia niewaznosci decyzji Ministra w przedmiocie
    utrzymania rozstrzygniec organow adwokatury o odmowie wpisu na liste
    aplikantow (art. 22 ust. 3 ustawy o NSA w zwiazku z art. 156 § 1 pkt. 2
    kpa), stwierdzenia niezgodnosci z prawem uchwal ORA w Krakowie i NRA w
    przedmiocie odmowy wpisu na liste (art. 16 ust. 1 pkt. 4 ustawy o NSA) oraz
    wydania wyroku stwierdzajacego uprawnienie skarzacego do wpisu na liste
    aplikantow (art. 23 i art. 25 ustawy o NSA). Skarzacy zarzuca (w skrocie)
    decyzji Ministra i uchwalom ORA i NRA naruszenie nastepujacych przepisow
    Konstytucji RP art. 65 ust. 1 w zwiazku z art. 31 ust. 3 (niedopuszczalne
    ograniczenie swobody wyboru i wykonywania zawodu), art. 87 ust. 1 (podstawa
    ograniczenia stanowily przepisy aktu wewnetrznego korporacji, które nie
    stanowia zrodla prawa), art. 17 (przekorczenie granic kompetencji samorzadu
    zawodowego), art. 32 (kryterium wzgledne w przypadku egzaminu na aplikacje,
    kryterium bezwzgledne w przypadku egzaminu adwokackiego).

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych.

    Michał Kłaczyński

  • 2. Data: 2002-03-10 20:04:17
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

    a czy można już dzisiaj obstawić wynik? jeśli tak to ja stawiam na oddalenie
    skargi - niestety :-((

  • 3. Data: 2002-03-11 21:08:47
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "michal klaczynski" <p...@i...pl> wrote in message
    > Jurto, 11 marca, o godzinie 11, przed NSA w Warszawie (sala D) odbedzie się
    > rozprawa w sprawie skargi

    I jak się skończyło?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2002-03-11 21:49:36
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com> wrote in message
    > "michal klaczynski" <p...@i...pl> wrote in message
    >
    > I jak się skończyło?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Washko

    Rozprawa w NSA została odroczona. Sąd zażądał dodatkowych dokumentów z
    Ministerstwa Sprawiedliwości

    więcej: http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?dzial=010
    101&xx=736190

    Magdip