  • 1. Data: 2003-01-18 17:09:25
    Temat: amortyzacja - zmiana wspolczynnnika
    Od: "Fat Fred" <q...@o...pl>

    hej, musze napisac program, ktory m.in. wylicza stawki amortyzacyjne. i mam
    taka niejasnosc.
    Co sie dzieje w takim przypadku:
    amortyzuje cos liniowo, stawki miesieczne naliczam od wart. poczatkowej.
    Pewnego miesiaca zmienia mi sie wspolczynnik, bo costam (srodek przestaje
    byc uzywany intensywnie, cokolwiek) wtedy co?:
    a.
    Wyliczam stawke miesieczna od wart poczatkowej zgodnie z metoda: w.pocz *
    stopa* wspolczynnik nowy / l. miesiecy w roku podatkowym
    i w ten sposob dalej go amortyzuje
    (mozliwe ze zostanie wtedy na koncu odpis o wartosci nietakiej jak wyliczone
    odpisy miesieczne, bo suma odpisow.... wiadomo)

    b. wyliczam nowa wartosc poczatkowa, rowna w.pocz - suma dotyczcasowcyh
    odpisow, mnoze przez wspolczynnik i stope i ja rozkladam na miesiace w roku
    podatkowym

    c. inaczej - jak?
    pozdrawiam i licze na szybka odpowiedz

    ---