  • Data: 2010-04-30 08:13:45
    Temat: Zwrot towaru (korekta i cała procedura)
    Od: "human" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    od niedawna prowadzę firmę i chciałbym się przygotować merytorycznie do
    przypadku, gdy klient zwróci towar.

    Na samym początku oczywiście wystawiamy fakturę i księgujemy ją do KPiR oraz
    ewidencji VAT.

    Faktura: http://img534.imageshack.us/img534/5449/faktura.jpg

    Klient informuje, że chce zwrócić towar, więc wystawiam korektę powyższej
    faktury:

    Korekta faktury: http://img16.imageshack.us/img16/4113/korekta.jpg

    1. Czy korekta dla zwrotu z faktury jest wystawiona poprawnie?
    2. Czy faktury korekty mają swoją oddzielną numerację?
    3. No i teraz jak zaksięgować taką fakturę korektę wpisując w KPiR w polu 7
    i 9 wartość 0? Wtedy suma strony nie zmniejszy się i przychód, więc nie
    powinno być nigdzie minusa? ;)

    4. Jak zaksięgować fakturę korektę w ewidencji VAT?
    5. I ostatnie pytanie: fakturę VAT korektę wysyłam nabywcy za potwierdzeniem
    odbioru, to potwierdzenie przychodzi mi z powrotem i przypinam je do korekty
    co upoważnia mnie w ten sposób do jej zaksięgowania?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi