  • 1. Data: 2006-10-26 06:57:48
    Temat: Zwłoka w złożeniu deklaracji
    Od: Martino <m...@w...pl>

    Nie złożyłem na czas deklaracji, czyli vat-7 pójdzie dziś z jednodniową
    zwłoką. Słyszałem, że aktualnie tolerancja zwłoki jest dwudniowa. Czy to
    prawda?

    Jak w praktyce to jest realizowane, grzywna nałożona zostanie dopiero
    po złożeniu 27. czy 28.?

    Na przyszłość może się przydać. :)

    pzdr
    M.

  • 2. Data: 2006-10-26 08:28:48
    Temat: Re: Zwłoka w złożeniu deklaracji
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Martino" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie złożyłem na czas deklaracji, czyli vat-7 pójdzie dziś z jednodniową
    > zwłoką. Słyszałem, że aktualnie tolerancja zwłoki jest dwudniowa.

    Sugerujesz, że zagwarantowana ustawowo, czy jak?

    Czy to
    > prawda?

    Normą jest składanie deklaracji i płatność w obowiązującym terminie.

    > Jak w praktyce to jest realizowane, grzywna nałożona zostanie dopiero po
    > złożeniu 27. czy 28.?
    >
    > Na przyszłość może się przydać. :)

    Praktykę to sobie musisz sam przetestować. Każdy US może tutaj swoją
    politykę kształtować dowolnie dość. Albo sankcjonować każde, nawet
    jednodniowe spóźnienie, albo być wyrozumiałym w przypadku małego spóźnienia,
    szczególnie, gdy podatnik do tej pory był punktualny.
    Mnie chyba dwukrotnie zdarzyło się jednodniowe opóźnienie i jak dotychczas
    bez mandatu.

    > pzdr
    > M.

    Pozdr. Graszka.

  • 3. Data: 2006-10-26 10:24:30
    Od: Martino <m...@w...pl>

    GP napisał(a):
    > Sugerujesz, że zagwarantowana ustawowo, czy jak?

    Nie. Z dyskusji na grupie zrozumiałem, że ministerstwo ostatnio
    przykręcając śrubę zmniejszyło dla wszystkich us tolerancję spóźnień z 5
    do 2 dni. Może jednak chodziło o konkretny przypadek.

    > Normą jest składanie deklaracji i płatność w obowiązującym terminie.

    A czy ktoś to kwestionuje? Nie miałem nic do zapłacenia, ale nawet
    gdybym miał to byłoby to prostsze od złożenia deklaracji, bo tę muszę
    złożyć materialnie a przelew wyślę z konta przez net.

    > Mnie chyba dwukrotnie zdarzyło się jednodniowe opóźnienie i jak dotychczas
    > bez mandatu.

    O taką właśnie praktykę mi chodzi. Otóż jak dotychczas nie zdarzyła mi
    się zwłoka, nie mam nic do uregulowania (rozkrecam biznes dopiero i cały
    czas vat przenoszę na kolejny miesiąc). Od kilku dni mam urwanie głowy,
    bo spraw wiele i nosiłem przy sobie wydrukowaną deklarację, ale po
    prostu zapomniałem zawieść lub choćby wysłać.

    pzdr
    M.