  • 1. Data: 2004-05-13 22:20:39
    Temat: Zerwanie umowy
    Od: "Tomek" <w...@w...pl>

    Witam wszystkich odwiedzających grupę
    Mam dwa ptania:
    Czy wystarczającym powodem do rozwiązania umowy jest fakt, że firma
    odbierająca towar nie płaci za niego w określonym w umowie terminie?
    (opóźnienia rzędu 10-15 dni)

    Czy wystarczającym argumentem do zerwania niekorzystnej umowy w trakcie jej
    trwania (przy założeniu że częćś umowy została zrealizowana) jest fakt, że
    umowa została podpisa przez osobę nie posiadającą pełnomocnictwa?
    Z góry
    dziękuję za odpowiedzi

  • 2. Data: 2004-05-14 05:56:24
    Temat: Re: Zerwanie umowy
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 14 May 2004 00:20:39 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Tomek napisał(a):

> [...]
    > Czy wystarczającym powodem do rozwiązania umowy jest fakt, że firma
    > odbierająca towar nie płaci za niego w określonym w umowie terminie?

    Wszystko zalezy od tresci tej umowy.

    > Czy wystarczającym argumentem do zerwania niekorzystnej umowy w trakcie jej
    > trwania (przy założeniu że częćś umowy została zrealizowana) jest fakt, że
    > umowa została podpisa przez osobę nie posiadającą pełnomocnictwa?

    Nie trzeba jej zrywac - jest z mocy prawa niewazna.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-15 13:07:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2004, Mieczyslaw wrote:

    >+ Fri, 14 May 2004 00:20:39 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Tomek napisał(a):
    [...]
    >+ Wszystko zalezy od tresci tej umowy.

    Tu zgoda.

> [...]
    >+
    >+ Nie trzeba jej zrywac - jest z mocy prawa niewazna.

    A tu nie.
    Wytłumacz mi, na jakiej podstawie należy (znaczy: sąd miałby) uznać
    że umowy NIE BYŁO ?
    Chciałbym mocno oddzielić od siebie umowę (w rozumieniu KC) od "papierka
    z napisem umowa" - zapiski na papierze mogą być jak najbardziej nieważne,
    ale jeśli jedna strona świadczy cokolwiek a druga to świadczenie
    przyjmuje to mamy umowę. IMO - nieodwołalnie.

    Ewentualny brak "papierka" może rodzić komplikaje, jak to ujęto w KC:
    "stronie która wywodzi skutki prawne"...
    No i sprawą problematyczną będzie ustalenie *jaka* wobec tego była
    umowa :), ale *skoro* była... to trzeba ją wypowiedzieć lub zerwać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-15 15:32:54
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 15 May 2004 15:07:27 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]
    > No i sprawą problematyczną będzie ustalenie *jaka* wobec tego była
    > umowa :), ale *skoro* była... to trzeba ją wypowiedzieć lub zerwać :)

    Jak zwykle masz racje. Znowu przegapilem/zapomnialem uwzglednic informacje,
    ze czesciowo umowa zostala zrealizowana.
    Wyrazam skruche :( i obiecuje poprawe ;)

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Anyone can do any amount of work provided it isn't the work he is supposed
    to be doing at the moment.

  • 5. Data: 2004-05-17 06:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 May 2004, Mieczyslaw wrote:
    [...]
    >+ Jak zwykle masz racje.

    Jak bym nie obrywał w przypadkach kiedy nie mam racji to bym
    uwierzył że "jak zwykle" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)