  • 1. Data: 2008-06-21 15:19:58
    Temat: Zbieg tytułów ubezpieczeń - daty w ZUS ZWUA, kwestia FP i ZUS DRA
    Od: "Greg" <p...@g...pl>

    Witam.

    Prowadzę od kilku lat DG. Do tej pory płaciłem normalne składki: zdrowotną,
    społeczne (emerytalną, rentową, wypadkową) i fundusz pracy. Od połowy maja
    jestem dodatkowo zatrudniony na umowę o pracę. Z tego co wiem to powinienem
    wyrejestrować się przy pomocy ZUS ZWUA (podając jako datę wyrejestrowania
    datę zatrudnienia) i ponownie zarejestrować (zdrowotne) przy pomocy ZUS ZZA.
    Mamy koniec czerwca a ja tego jeszcze nie zrobiłem. Za maj zapłaciłem
    normalne składki. Jeśli złożę te dokumenty teraz to jaką datę
    wyrejestrowania należy wpisać? Datę podjęcia pracy (de facto wtedy powstał
    zbieg ubezpieczeń) , a może 1 czerwca? Za czerwiec w każdym razie chciałbym
    zapłacić już tylko zdrowotne.
    Kolejna wątpliwość dotyczy Funduszu Pracy. W ZUS ZWUA się go nie
    wyrejestrowuje. Jest do tego odrębny formularz?
    Ostatnia sprawa to ZUS DRA. Gdy zakładałem działalność po zarejestrowaniu w
    ZUS musiałem przez 2 kolejne miesiące składać te formularze. Czy i tym razem
    będzie tak samo?