  • 1. Data: 2008-06-21 12:34:32
    Temat: Czy taki wyjazd można wrzucić w koszty?
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    Zamierzam zorientować się, jak wygląda możliwość otworzenia oddziału firmy w
    Portugalii. W tym celu zamierzam umówić się na konkretny dzień i godzinę w
    biurze podatkowym w Lizbonie i omówić szczegóły. Zamierzam jechać tam
    samochodem osobowym i rozliczyć wyjazd na zasadzie kilometrówki.

    Czy tak daleki wyjazd, w takim celu, upoważnia mnie do wrzucenia go w
    koszty, czy raczej ktoś może się przyczepić, że pojechałem sobie na wakacje?

    Jeśli można to wrzucić w koszty na zasadzie kilometrówki, to co z fakturami
    za paliwo?
    Bo w Polsce to wiadomo, a po drodze? Czy US będzie honorował zagraniczne
    faktury i co muszą one zawierać?

    Dzięki!

  • 2. Data: 2008-06-21 13:40:15
    Temat: Re: Czy taki wyjazd można wrzucić w koszty?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "arek" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Czy tak daleki wyjazd, w takim celu, upoważnia mnie do wrzucenia go w
    > koszty, czy raczej ktoś może się przyczepić, że pojechałem sobie na
    > wakacje?

    A co będziesz miał na poparcie?
    (nie samego faktu wyjazdu,
    tylko udokumentowania celu podróży)
    Jakieś wcześniejsze kontakty z firmami z Portugalii,
    faktury do tego kraju,
    znajomość języka, może faktury za tłumacza itp.

  • 3. Data: 2008-06-21 14:00:55
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    > A co będziesz miał na poparcie?

    Fakturę z biura rachunkowego za poragę. Szukam takiego, w którym pracują
    Polacy lub w którym można dogadać się po angielsku.

  • 4. Data: 2008-06-21 18:17:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Fakturę z biura rachunkowego za poragę. Szukam takiego, w którym pracują
    > Polacy lub w którym można dogadać się po angielsku.

    Wycieczka w kosztach za jedną dodatkową opłatę z biura?
    Myślisz, że US to łyknie?

  • 5. Data: 2008-06-22 00:45:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote
    > Wycieczka w kosztach za jedną dodatkową opłatę z biura?
    > Myślisz, że US to łyknie?

    Jest aż tak ciężko z tym 8-/ ? A gdyby tam jechał np. w celach
    marketingowych zaprezentować produkt, to jak miałby udowodnić ten cel? Nie
    miałby nawet faktury.

  • 6. Data: 2008-06-22 07:04:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Jest aż tak ciężko z tym 8-/ ? A gdyby tam jechał np. w celach
    > marketingowych zaprezentować produkt, to jak miałby udowodnić ten
    > cel? Nie miałby nawet faktury.

    Nie chodzi o faktury z wyjazdu, bo to nie jest problem,
    skoro on tam fizycznie będzie. Chodzi o uprawdopodobnienie
    służbowego celu podróży.
    Jeśli nie jedzie na wycieczkę, to na pewno ma nawet kilka
    sensownych podkładek.
    Pomyśl: jak powinna wyglądać dokumentacja takiej firmy,
    która myśli o założeniu oddziału w Portugalii.

  • 7. Data: 2008-06-22 16:14:15
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    arek <r...@a...pl> wrote:
> [...]
    > koszty, czy raczej ktoś może się przyczepić, że pojechałem sobie na wakacje?

    Ale wracasz następnego dnia? Nie powinno być problemu.

> [...]
    > za paliwo?
    > Bo w Polsce to wiadomo, a po drodze? Czy US będzie honorował zagraniczne

    Jechać to bez sensu, lepiej (i taniej) polecieć.

    p.