  • Data: 2002-12-19 08:40:05
    Temat: Zatrudnienie męża wspólniczki w s.c.
    Od: "ESKULAP" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Moja żona wraz z siostrą prowadzi spółkę cywilną. Chcą mnie zatrudnić na
    umowę o pracę. Podobno koszty mojego zatrudnienia będą mogły być
    (proporcjonalnie) odliczone jedynie przez moją szwagierkę. Żona takiego
    prawa nie ma. Czy to, że mamy z żoną rozdzielność majątkową, w jakiś sposób
    zmienia sprawę? Przecież nie możemy się rozliczać wspólnie z dochodów. Więc
    jakby żonie dwukrotnie odbiera się możliwość obniżenia podatku. Raz z tytułu
    rozdzielności majątkowej (braku więzi ekonomicznej) a raz z tytułu
    zatrudnienia męża (domniemywa się, że więź ekonomiczna jednak istnieje). Jak
    to jest ?

    Darek